Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Digistat: Szczególnie w pandemii nie można zapominać o tożsamości marki

O wadze strategicznego myślenia kategoriami brandu, a nie pandemii rozmawiamy z Wojciechem Teleckim, właścicielem agencji Digistat.

Digistat: Szczególnie w pandemii nie można zapominać o tożsamości marki
Wojciech Telecki, właściciel agencji Digistat. fot. spółka
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 10-12-2020, 14:04

Mam wrażenie, że pandemia przekierowała uwagę firm z budowania brandów na zarządzanie kryzysowe.

W wielu przypadkach tak się stało. A moim zdaniem, firmy nigdy nie powinny zapominać o tożsamości swoich brandów. Nawet pandemia tego nie usprawiedliwia. Ma to bowiem długofalowe konsekwencje. Jeżeli mniej uwagi skupimy na pytaniach o to na czyje i jakie potrzeby ma odpowiadać nowy produkt, a skupimy się na technikaliach: opakowaniu, promocji, miejscu na półce i komunikacji, mamy duże szanse pogrzebać szanse produktu na sukces wśród grupy docelowej. Rozumiem, że tematy covidowe, w tym procedury bezpieczeństwa, zarządzanie kryzysowe są ważne, ale firmy muszą pamiętać, że to robią wszyscy i te elementy nie zbudują przewagi ich marek. Dlatego przestrzegam przed odwróceniem uwagi od skupiania się na brandach, bo za rok – dwa, gdy miną pandemiczne czasy, wizerunek marek, które były w tym czasie zaopiekowane, będzie największą wartością firm. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że obecnie trudno zaplanować komunikaty, które będą atrakcyjne dla konsumenta postpandemicznego. Już samo zbadanie grupy odbiorców danego produktu jest trudne. Ograniczona jest bowiem możliwość robienia badań focusowych, ale także trudno wyciągnąć z nich porównywalne wnioski, bo próby z poprzedniego okresu są niemiarodajne. Takie badanie nie mówi nam np. jak na produkt zareaguje „internauta”, bo rynek e-commerce wzrósł o ok. 30 proc. i pojawiło się na nim wielu nowych odbiorców, w wieku 40-50 lat, którzy wcześniej, nie często kupowali w tym kanale. Nie da się zatem przełożyć wyników sprzed pandemii rzetelnie na obecne czasy, chociażby ze względu na to przesunięcie. Niektóre rzeczy trzeba zatem zdefiniować od nowa. I tu zaczyna się nasza rola - osób, które zajmują się pozycjonowaniem produktów i marek. Musimy być jak wróżbici, którzy nakreślą co się wydarzy w ciągu najbliższego pół roku lub roku, co się przyjmie na rynku, a co nie. Trafna analiza grup odbiorców i dobór kanałów sprzedażowych, marketingowych itd. może okazać się kluczem do sukcesu.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Digistat RSS ALERT    /    Wojciech Telecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!