• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dino Polska w I kw. z 55,9 mln zł zysku netto

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 55,9 mln zł wobec 30,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 47,6 mln zł zysku netto.
  • Autor: PAP
  • Data: 16-05-2018, 09:26
Dino Polska w I kw. z 55,9 mln zł zysku netto
fot. materiały prasowe

Wynik EBITDA grupy wyniósł 104,4 mln zł i był wyższy rdr o 52,5 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 93,8 mln zł EBITDA.
 
EBIT wyniósł 79,3 mln zł wobec 46,3 mln zł rok wcześniej i był 14,3 proc. lepszy od oczekiwań na poziomie 69,3 mln zł.
 
Przychody grupy wyniosły 1,29 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,26 mld zł i wobec 0,9 mld zł rok wcześniej.
 
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 20,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017, podczas gdy w pierwszym kwartale rok temu było to 12,6 proc.
 
"Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale" - poinformowała spółka w raporcie.
 
Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 23,1 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 8,1 proc. i była o 0,6 pkt proc. wyższa rdr.
 
Dług netto grupy na koniec pierwszego kwartału wyniósł 569,8 mln zł, co oznacza wzrost o 85,0 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2017 roku i wzrost o 6,5 mln zł w stosunku do 31 marca 2017 roku.
 
Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł na koniec marca 1,3x.
 
Sieć marketów Dino powiększyła się w pierwszym kwartale o 25 nowych sklepów i na koniec marca liczyła 800 placówek.
 
"W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Szymon Piduch.
 
Grupa podała w raporcie, że łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec marca osiągnęła poziom 305,6 tys. m kw. wobec 242,7 tys. m kw. rok wcześniej, co oznacza wzrost rdr o 26 proc.
 
Dino przypomniało w komunikacie, że - zgodnie z przyjętą strategią - planuje przekroczyć liczbę 1.200 sklepów do końca 2020 roku.
 
Dalszą ekspansję sieci wspierać ma budowane czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Spółka podała, że magazyn o powierzchni 45.000 m kw. ma zostać uruchomiony w trzecim kwartale 2018 roku.
 
Grupa podała w raporcie, że w pierwszym kwartale poniosła nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 113 mln zł, uwzzględniając środki trwałe w budowie (w 2017 roku był to poziom ok. 67 mln zł).

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!