• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dino Polska z 196,2 mln zł zysku netto w II kw.

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 196,2 mln zł wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 200,2 mln zł zysku netto
  • Autor: portalspozywczy.pl/PAP
  • Data: 20-08-2021, 08:33
Dino Polska z 196,2 mln zł zysku netto w II kw.
Dino Polska z 196,2 mln zł zysku netto w II kw.; fot. shutterstock

EBIT wyniósł 250,7 mln zł wobec 191,2 mln zł przed rokiem i był 3,3 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 259,1 mln zł.
 
Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 29,8 proc. do 309,9 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 318 mln zł EBITDA.

Dino: Przychody

Przychody grupy wyniosły 3,25 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 32 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości właśnie 3,25 mld zł.
 
Marża EBITDA wyniosła 9,53 proc. i była o 0,15 pkt proc. niższa niż w II kw. 2020 r.
 
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kwartale 2021 r. 11,7 proc., po wzroście o 7,8 proc. w analogicznym okresie 2020 r.
 
W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 6,01 mld zł i były o 28,3 proc. wyższe rdr. Sprzedaż LFL wzrosła o 9,5 proc. (13,3 proc. wzrostu przed rokiem).
 
Koszt własny sprzedaży wzrósł w I półroczu o 27,6 proc., do 4.497,8 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 30,7 proc., do 1.022,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 11,9 proc., do 50,1 mln zł.
 
EBITDA po I półroczu wyniosła 552,7 mln zł (wzrost o 28,9 proc. rdr), a zysk netto 341 mln zł (wzrost o 35,4 proc. rdr).
 
Marża EBITDA wyniosła 9,19 proc., podczas gdy w I półroczu 2020 r. było to 9,15 proc.
 
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 37,4 proc. sprzedaży grupy w II kwartale i za 38 proc. w pierwszym półroczu 2021 r.
 
Dług netto Grupy Dino wyniósł 1.195,3 mln zł na koniec czerwca 2021 r., co oznacza wzrost o 202 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2020 r. i wzrost o 111,6 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2020 r.
 
Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 1,0x na koniec czerwca 2021 r. Rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 1,3x.
 
Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 335,4 mln zł wobec 117,7 mln zł przed rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 528,5 mln zł, 284,4 proc. więcej rdr.
 
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej wyniosły w I półroczu -708,9 mln zł i wzrosły o 273,3 mln zł rdr. Spółka podała, że wynikało to przede wszystkim ze wzrostu liczby otwarć nowych marketów Dino oraz z rozwoju zaplecza magazynowego.
 
W I półroczu 2021 r. ukończona została budowa szóstego centrum dystrybucyjnego Dino Polska w Sieroniowicach w województwie opolskim. Trwała budowa centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim.
 
W II kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiło 91 nowych sklepów. Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych sklepów w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec czerwca 2021 r. sieć Dino liczyła 1.622 markety, o 320 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchni sali sprzedaży wyniosła 633,2 tys. m kw. (+25,4 proc. rdr).

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Producent 2021-08-20 11:12:23

    No tak, sieci jak Dino, Biedronka i inne, mogą zarabiać miliony, my producenci, mamy sprzedawać poniżej kosztów produkcji; co widać po zyskach np. SEKO! Skandal, chodzą plotki, że największe sieci mają umowę z Nie-Rządem, że mają nie podnosić cen na półkach, czyim kosztem - polskich producentów? Może Nie-Rząd potrafi zatrzymać galopujące ceny opakowań czy oleju?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!