Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Dino skupia się na poprawie marży EBITDA

Dino Polska widzi miejsce do dalszej poprawy marży brutto na sprzedaży, ale skupia się przede wszystkim na poprawie marży EBITDA - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.


Autor: PAP Biznes
Data: 06-11-2020, 11:46

"Widzimy miejsce do dalszej poprawy marży brutto, ale głównym celem jest poprawa marży EBITDA. Na tym się skupiamy" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.
 
Marża EBITDA wyniosła w trzecim kwartale 11 proc., podczas gdy rok temu było to 9,5 proc. Po trzech kwartałach marża EBITDA wyniosła 9,8 proc. i była o 0,66 pkt proc. wyższa rdr.
 
Marża brutto na sprzedaży wzrosła w III kw. o 1,9 p.p. rdr.
 
"Poprawa marży brutto w trzecim kwartale jest efektem wielu czynników, tj. wzrostu skali działalności i poprawy warunków zakupowych. W tej pozycji mamy też logistykę i gospodarkę magazynową. Tam też mieliśmy dość dużą efektywność" - powiedział członek zarządu.
 
Pytany o wpływ ewentualnego podatku handlowego na rentowność, odpowiedział, że rolą spółki będzie dostosować się do nowych okoliczności i zarządzać rentownością tak, by nie ucierpiała.
 
Przedstawiciele Dino nie chcieli informować o sprzedaży w październiku i listopadzie.
 
"Nie widzimy żadnych zjawisk, które mogłyby w istotny sposób wpłynąć na naszą działalność" - powiedział Michał Krauze.
 
Dodał, że spółka nie obserwuje w ostatnim czasie wzmożonych zakupów i robienia przez klientów zapasów, tak jak to było w marcu.
 
Jak poinformował, spółka co roku podnosi wynagrodzenia. Ich wzrost będzie skompensowany wzrostem sprzedaży LFL.
 
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w trzecim kwartale tego roku 12,4 proc. rdr. wobec 7,8 proc. wzrostu w II kwartale. W okresie styczeń-wrzesień 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 13,0 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!