Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Dino zwiększy nakłady inwestycyjne w 2021 r. do 1,2 mld zł

- W 2020 r. łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino przekroczyły 1 mld zł. W 2021 r. planujemy zwiększyć nakłady inwestycyjne do 1,2 mld zł - poinformował członek zarządu Michał Krauze. W minionym roku wzrost przychodów like-for-like (LfL) po raz kolejny był dwucyfrowy i wyniósł 12,6%.

Dino zwiększy nakłady inwestycyjne w 2021 r. do 1,2 mld zł
Dino: dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL; fot. shutterstock.com

Autor: PP, www.portalspozywczy.pl
Data: 12-03-2021, 13:55

- Konsekwentnie realizujemy naszą dobrze dopracowaną strategię rozwoju, otwierając w kolejnych miejscowościach w Polsce nowe markety Dino. W 2020 r. łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino przekroczyły 1 mld zł. Powstało dzięki temu ponad 5 tys. nowych miejsc pracy, a łączne zatrudnienie w Grupie Dino przekroczyło 25,8 tys. osób. W 2021 r. planujemy zwiększyć nakłady inwestycyjne do 1,2 mld zł - podał Michał Krauze. 

1500 sklepów w sieci Dino

Dodał, że w 2020 r. zakończono proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 278 marketów Dino, z czego 255 zostało otwartych w 2020 r., a 23 na początku 2021 r. Sieć liczyła na koniec 2020 r. blisko 1500 sklepów. Jest to liczba o ponad 20% wyższa od celu, który wyznaczono debiutując na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 4 lata temu. Zakładano wtedy, że sieć powiększy się z 628 sklepów na koniec 2016 r. do ponad 1200 sklepów do końca 2020 r.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Lokalizacje marketów Dino dobieramy tak, żeby wizyty klientów w naszych sklepach były wygodne i szybkie. (...) W 2020 r. wprowadziliśmy wiele zmian w naszych sklepach. Szybko i sprawnie adaptowaliśmy się do zmieniającego się otoczenia oraz wydłużyliśmy godziny funkcjonowania. Obecnie nasze sklepy są czynne od godziny 6:00 do 23:00 - komentuje Krauze.

Wzrost sprzedaży Dino

Jak podkreślił Michał Krauze, wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie like-for-like (LfL), czyli w marketach, które istniały także we wcześniejszym roku, po raz kolejny był dwucyfrowy i wyniósł w 2020 r. 12,6%. W połączeniu z rozwojem geograficznym pozwoliło to zwiększyć całkowite przychody naszej firmy o 32,4% do ponad 10 mld złotych. Towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności.

- Naszym oczekiwaniem na 2021 r. jest kontynuacja trendów niskich dwucyfrowych wzrostów LFL - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

Przychody sieci w 2020 r. wzrosły z 7,6 mld zł wypracowanych w 2019 r. do 10,1 mld zł. W tym okresie zysk netto sieci wzrósł z 410 mln zł do 643,9 mln zł.

Jak podał PAP, Krauze nie chciał komentować wpływu podatku handlowego na marże.
 
"Naszą strategią, jeśli chodzi o ceny sprzedaży, jest dostosowywanie się do rynku. Będziemy podnosić wiele inicjatyw, by neutralizować podatek. Naszej strategii, jeśli chodzi o ceny sprzedaży nie zamierzamy zmieniać" - powiedział członek zarządu Dino.

więcej informacji:

Michał Krauze RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Dino Polska RSS ALERT    /    wyniki Dino RSS ALERT    /    inwestycje Dino RSS ALERT    /    supermarket Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Lukas 2021-03-31 11:26:19
    Czekamy na Dino w jędrzejowie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!