Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dino zwiększyło przychody w I półr. 2020, ale pogorszenie sytuacji epidemiologicznej może źle wpłynąć na wyniki i strategię

Grupa Dino Polska osiągnęła w pierwszym półroczu 2020 r. przychody na poziomie 4.685,8 mln zł, czyli o 33,9 proc. wyższe niż w I pół. 2019 r. Z kolei w samym drugim kwartale 2020 r. przychody Grupy Dino wzrosły o 27,1 proc. do 2.465,4 mln zł. Pogorszenie sytuacji epidemiologicznej może mieć niekorzystny wpływ na działalność Grupy, która może też nie zrealizować strategii w zakresie rozwoju sieci sklepów.

Dino zwiększyło przychody w I półr. 2020, ale pogorszenie sytuacji epidemiologicznej może źle wpłynąć na wyniki i strategię
fot. Shutterstock

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 21-08-2020, 10:49

Na dzień 30 czerwca 2020 r. sieć Dino tworzyły 1 302 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 505 095 m². Dino Polska posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów, dzięki czemu w okresie trzech lat do 30 czerwca 2020 r. zwiększyła liczbę sklepów o 625, czyli o 92%.

Ekspansji geograficznej towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który w I półroczu 2020 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r., wyniósł 13,3%. 

W II kwartale 2020 r. ukończona została budowa piątego centrum dystrybucyjnego Dino Polska w Łobzie w województwie zachodniopomorskim.

Wyniki 

Dino Polska podała też w raporcie finansowym, że w I półroczu 2020 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,9% do 428,8 mln PLN. Marża EBITDA wyniosła 9,15% i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w I pół. 2019 r. W II kw. 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się o 31,7% do 238,7 mln PLN. Marża EBITDA wyniosła 9,68% i była o 0,34 pkt proc. wyższa niż w II kw. 2019 r.

Spółka podkreśla, że znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2020 r. 13,3% w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. W II kw. 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 7,8%.

Niższa dynamika sprzedaży LfL w II kwartale 2020 r. w stosunku do II kw. 2019 r. wynikała z restrykcji nałożonych przez Rząd w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce i dotyczących przemieszczania się ludności oraz działalności sklepów.

Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 39,3% sprzedaży Grupy w II kw. 2020 r. i za 39,7% w pierwszym półroczu 2020 r., co oznacza wzrost o odpowiednio 0,4 pkt proc. i 0,7 pkt proc. w stosunku do analogicznych okresów 2019 r.

W II kw. 2020 r. uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2020 r. otwarte zostały 84 nowe sklepy w stosunku do 81 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2020 r. sieć Dino liczyła 1302 markety, o 246 więcej niż przed rokiem.

Pogorszenie się sytuacji epidemiologicznej może mieć niekorzystny wpływ na działalność Grupy

 

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Dino Polska RSS ALERT    /    wyniki Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!