• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dla konsumenta wędlin marka producenta się nie liczy!?

Aż 61proc. Polaków spośród wszystkich rodzajów wędlin wybiera szynkę. Statystyczne gospodarstwo domowe kupuje przeważnie 25-50 dag wędlin w ciągu tygodnia, głównie w wyspecjalizowanym sklepie mięsnym. Wizerunkowym liderem jest Sokołów, jednak generalnie siła marek producentów wędlin jest niska. Wędliny wkładamy więc do koszyka, często nie kojarząc z konkretną marką - wynika z raportu "Monitor rynku wędliniarskiego 2008" firmy analitycznej ARC Rynek i Opinia.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2008, 09:17

Firma przeprowadziła badania nt. tego, jak zakupy wędlin dzielą część polskich konsumentów na grupy premium, economy i eko. Przeciętne gospodarstwo domowe w ciągu tygodnia kupuje przeważnie od 25 dag do 0,5 kg wędlin. Polacy kupują wędliny przede wszystkim w wyspecjalizowanym sklepie mięsnym (61 proc.), zdecydowanie rzadziej w osiedlowych sklepach, czy supermarketach.

Ulubionym rodzajem wędlin Polaków jest szynka - gości na stołach 61 proc. konsumentów. Kiełbasy i polędwice są wybierane średnio przez co trzecie gospodarstwo domowe. Wędliny kupowane najchętniej to przede wszystkim wyroby wieprzowe - decyduje się na nie średnio 58 proc. gospodarstw domowych. Wędliny drobiowe są spoŜywane przez co trzeciego Polaka.

Polacy chcą myśleć o sobie jak o racjonalnych konsumentach. Jednak, decyzje o tym, jakie wędliny wkładają do koszyka nie są wcale tak świadome... Kupując wędliny kierujemy się przede wszystkim jej nazwą (58 proc.), nie marką producenta (36 proc.).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nawet w przypadku najczęściej kupowanych wędlin respondenci nie są w stanie skojarzyć swoich ulubionych wędlin z firmą wędliniarską. Nazwa produktu i jego producent w świadomości większości respondentów istnieją osobno i niezależnie od siebie - mówi Justyna Malczyk, autorka raportu ARC Rynek i Opinia.

Choć generalnie na rynku wędliniarskim marka nie jest podstawowym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową, zdecydowanie najsilniejsza wizerunkowo jest w Polsce firma Sokołów - 16 proc. kupujących wędliny wskazuje tę markę jako znaną firmę. Trójkę najlepiej znanych marek firm wędliniarskich zamykają Morliny (8 proc.) i Krakus (5 proc.).

Okazuje się jednak, że nie wszyscy konsumenci przywiązują wagę do tych samych walorów wędliniarskich zakupów i choć łączy ich myśl, że „jeśli wędlina to przede wszystkim szynka" dzielą ich kryteria wyboru dobrej wędliny. Raport ARC Rynek i Opinia wyróżnia z ogółu konsumentów trzy grupy o wyraźnie innych preferencjach i oczekiwaniach związanych z zakupem wyrobów wędliniarskich. Dobra wędlina dla „Eko" konsumentów to co innego niż ta, którą wkładają do koszyka kupujący z grupy „Premium", czy teŜ nastawieni na niską cenę konsumenci z segmentu „Economy".

95 proc. konsumentów z grupy EKO-ZDROWIE całkowicie zgadza się, że ważne jest czy producent wędlin posiada certyfikat jakości. Dla grupy „Eko-zdrowie' - starannie sprawdzających skład i przywiązanych do konkretnych producentów - dobra wędlina to taka, która posiada certyfikat jakości. 79 proc. konsumentów z grupy ECONOMY zdecydowanie twierdzi, że ma ważniejsze wydatki niż zakup wędlin. Dobra wędlina według konsumentów z grupy „Economy" oznacza przede wszystkim wędlinę tanią. 93 proc. konsumentów w grupie PREMIUM uznaje, że lepszy smak i wysoka jakość wędliny uzasadniają jej wyższą cenę. Grupa Premium stawia przede wszystkim na wysoką jakość i smak.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!