Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Dla małych i średnich sprzedawców Amazon jest szansą na dotarcie do nowych klientów

26 stycznia Amazon oficjalnie potwierdził plany uruchomienia w Polsce platformy Amazon.pl. Jak wejście tak mocnego gracza może wpłynąć na e-handel w Polsce? - Dla małych i średnich sprzedawców będzie to szansa na dotarcie do nowych kupujących - komentuje dla serwisu portaspozywczy.pl Katarzyna Reizer, e-Commerce Project Leader, NielsenIQ.

Dla małych i średnich sprzedawców Amazon jest szansą na dotarcie do nowych klientów
Reizer, e-Commerce Project Leader, NielsenIQ, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 05-02-2021, 12:48

27 stycznia Amazon ogłosił rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny.

- Z pewnością na korzyść Amazona wpłynie rozpoznawalna marka i globalna skala, w jakiej działa platforma. Dla małych i średnich sprzedawców będzie to szansa na dotarcie do nowych kupujących - Amazon umożliwia dostęp do bazy ponad 300 milionów kupujących w ponad 200 krajach i terytoriach. Z drugiej strony dla kupujących uruchomienie platformy Amazon.pl przyniesie łatwiejszy dostęp do produktów z całego świata - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Katarzyna Reizer, e-Commerce Project Leader, NielsenIQ.

- Musimy jednak pamiętać, że na polskim rynku mamy już inną platformę o bardzo rozpoznawalnej marce, do której Polacy są przyzwyczajeni od wielu lat. W ostatnim badaniu NielsenIQ „wE-Commerce” przeprowadzonym w listopadzie 2020 zapytaliśmy kupujących produkty FMCG online o to w jakich sklepach internetowych dokonali zakupu produktów FMCG w ostatnich czterech tygodniach i 75% e-shopperów FMCG wskazało dostępne już na polskim rynku marketplace’y. Taki wynik z pewnością ciężko będzie osłabić nowemu graczowi - tłumaczy.

- Bez wątpienia dla sukcesu Amazona w Polsce będzie miało też znaczenie to, jaki model biznesowy zostanie przyjęty. Przykładowo, w Niemczech usługa subskrypcji Amazon Prime daje dostęp do darmowej dostawy, ale także takich usług jak np. Prime Video czy Amazon Music, czyli serwisów streamingowych Amazona, co może stanowić dodatkowe zachęcenie dla wielu klientów platformy - dodaje Katarzyna Reizer.

Obecnie za pośrednictwem Amazona sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 tys. przedsiębiorców przekroczyło 100 tys. dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku.

Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 18 tys. stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Reizer RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Amazon RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    NielsenIQ RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Adam 2021-02-06 22:35:10
    chyba pani kpi ! amazon bierze 15% marży od każdego produktu, analizuje sprzedaż i wprowadza te same sku w niższej cenie, w każdej chwili może zamrozić przelanie należnych środków, może zniszczyć konto z całym asortymentem tłumacząc później że to nie ich wina. Bardzo utrudniony kontakt z serwisem, handlowałem z nimi w UK i Niemczech do momentu aż całkowicie upadła mi sprzedaż ! To się nazywa biznes ale dla nich !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!