Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Dlaczego Dino nie inwestuje w reklamy w tradycyjnych mediach?

Dino Polska praktycznie wcale nie inwestuje w reklamy w tradycyjnych mediach. Według danych Kantar Media (cennikowe dane bez rabatów) firma ta przez 11 miesięcy 2018 roku wydała tylko nieco ponad 62 tys. zł na reklamę w radiu, a w 2019 roku (od stycznia do listopada) – jedynie 4,4 tys. zł w gazetach. Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przekonuje, że próba wyjaśnienia stylu rozwoju sieci Dino wymaga spojrzenia na specyfikę biznesu sprzedaży detalicznej.

Dlaczego Dino nie inwestuje w reklamy w tradycyjnych mediach?
fot. materiały prasowe

- Sieć Dino wykorzystuje w rozwoju kilka trendów: format dostosowany do potrzeb rynków lokalnych, zagęszczenie sieci w taki sposób by nie konkurować bezpośrednio z gigantami, a działać jednocześnie blisko klientów, dbałość o jakość rozumiana jako czystość sklepów i cały shopper marketing, rozsądne zarządzanie kategoriami produktów i cenami oraz koncentrację na promocji pozamedialnej – analizuje rozmówca Wirtualnemedia.pl.

Dlaczego Dino nie wykorzystuje ATL? - Spekuluję, że nie są w bezpośrednim starciu konkurencyjnym, w jakim są Lidl i Biedronka. Efektem każdej promocji sieci handlowej jest nawet nie tyle kupno konkretnego produktu, ale fizyczne pojawienie się klienta w sklepie. Jeżeli w danej lokalizacji nie ma sklepu Dino, ale jest Biedronka, a niedaleko Lidl, to klient wybiera spośród dwóch, a nie trzech sklepów. Dino stosuje rozsądną strategię omijania bezpośredniego starcia z JMP i Schwarz, ponieważ nie ma potrzeby uruchamiania działań ATL, by zapewniać sobie wzrost ruchu klientów. Istotą inwestycji w komunikację o wysokich zasięgach może być albo szybkie zbudowanie świadomości jakiejś marki premium lub wywołanie masowego działania, czyli regularne chodzenie do sklepu określonej marki. Jeżeli tego rodzaju wzrosty są osiągane innymi metodami, nie ma potrzeby używania ATL i budżet marketingowy alokowany jest w inne narzędzia – twierdzi ekspert.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • ww 2020-01-27 12:29:24
    tylko ptasie mózgi myślą że czem więcęj reklamy to tym więcej sprzedanego towaru, nadmiar reklamy to wyrzucanie pieniędzy w błoto
  • Moje imię 2020-01-27 17:52:15
    Dino pod względem obrotu to dzidziuś dla biedronki która takie reklamy ma. Lidl ma 700 sklepów a mimo to także ma o wiele większy obrót. Dino co do zasady nie buduje się obok tej dwójki. Jak biedra wejdzie do mniejszych miejscowości to Dino będzie miało ogromny problem.
    • Mia 2020-01-28 08:26:59
      Mylisz się nie każdy chce kupować w biedrze ,ja nawet gdyby była bliżej domu kupowalabym w dino
      • Moje imię 2020-01-28 13:25:08
        Mój komentarz nie dotyczy preferencji jednej osoby lecz bazuje na cyfrach. Nie myślę się bo znam cyfry. Obroty wszystkich wyżej wymienionych są ogólnie dostępne 😀 Wychodzi na to że jesteś w mniejszości bo obroty większe ma biedra i Lidl więc większość chodzi tam 😀 Artykuły typu Dino jest większe od Lidla lub Dino dogania biedronka są po prostu śmieszne 😀 Gdyby policzyć ile złotówek z jednego sklepu ma biedronka to 1200 sklepów Dino trzeba by podzielić na pół. Żyli biedra ma 3000 sklepów a Dino 600 i to jest wredy porównanie skali biorąc pod uwagę nie ilość sklepów ale wartość sprzedaży z tych sklepów. Podobnie artykuły typu Dino rozwija się szybciej niż biedronka - w praktyce to oznacza że buduje więcej nuskoobrotowych /w porównaniu do biedry/ sklepów. Teoretycznie biedronka może otwierać 50 % mniej sklepów a wielkość sprzedaży te sklepy będą miały podobna 😉
  • Piko 2020-01-28 12:21:39
    Ciekawe kto w Dino miał by się zajmować reklama. Brak struktur i niechęć do tworzenia czegoś więcej niż gazetka i bilbord faktycznie może być celowa ale jak patrzysz na gazetkę lub stronę www to takie trochę lepsze niż w Społem.
  • Krysta 62 2020-01-28 15:45:16
    Kupuję tylko w Dino,towar jest świeży, obsługa extra(za wyjątkiem Tucholi w stoisku mięsnym p.blondynka stoi chyba tam za karę jest nieprzyjemna. Moim sklepem jest sieć sklepów Dino.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!