Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dłuższy czas w sklepie to więcej nieplanowanych zakupów

Im więcej czasu spędzamy na zakupach, tym bardziej jesteśmy narażeni na podejmowanie nieplanowanych decyzji i kupowanie niepotrzebnych rzeczy - piszą naukowcy w Journal of Marketing.


Autor: PAP/wp.pl
Data: 08-06-2015, 22:58

Nierzadko zdarza się, że idziemy do sklepu, żeby kupić tylko chleb i jogurt, a wychodzimy z chlebem, jogurtem, batonikiem, pismem ilustrowanym i jeszcze gadżetami z promocji. Naukowcy zastanawiali się, co wpływa na taką zmianę naszych decyzji.

Klienci wchodzą do sklepu spożywczego z zamiarem kupienia konkretnych rzeczy, ale są kuszeni do kupienia tych nieplanowanych - piszą autorzy artykułu, Timothy J. Gilbride (University of Notre Dame), Jeffrey Inman (University of Pittsburgh) i Karen Melville Stilley (Market Rise Consulting).

Jak dodają, w miarę chodzenia po sklepie, tendencja do nieplanowanych zakupów wzrasta. W zależności od budżetu, im później dokona się nieplanowanego zakupu, tym bardziej prawdopodobne, że za tym pójdzie kolejny nieplanowany zakup.

Naukowcy badali 400 klientów w dwóch sklepach spożywczych. Pytano ich, ile zamierzają wydać na zaplanowane zakupy i ile mają do wydania w ogóle. Wyposażono ich w czytniki kodów i poproszono, żeby skanowali każdy artykuł, który wkładają do koszyka.

Okazało się, że jedna grupa badanych, z niewielkim budżetem (poniżej 64 dolarów), zachowywała się zgodnie z teorią samoregulacji, zgodnie z którą nieplanowany zakup zmniejsza prawdopodobieństwo kolejnego nieplanowanego zakupu. Jednak w miarę zakupów przeciwna tendencja brała górę.

Z kolei klienci o średnim budżecie (64-109 dolarów) zachowywali się zgodnie z prawidłowością, że po jednym niezaplanowanym zakupie zwiększa się prawdopodobieństwo kolejnego nieplanowanego zakupu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!