Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

DM PKO BP: Emperia zwiększy przychody o 19 proc.

Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP zmienili cenę docelową dla Emperii z 88,7 na 81,9 zł i utrzymali rekomendację "kupuj". -  W 2016 roku oczekujemy około 100 otwarć i 19 proc. wzrostu przychodów r/r. Dynamice przychodów, poza wzrostem sieci, powinien sprzyjać wzrost cen żywności, a także sam podatek od sprzedaży detalicznej - podkreślono w przygotowanym raporcie.

DM PKO BP: Emperia zwiększy przychody o 19 proc.
Supermarket Stokrotka fot. Stokrotka

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-01-2016, 10:26

Analitycy DM PKO BP spodziewają się przyspieszenia dynamiki przychodów Stokrotek, czego zwiastunem był 7 proc. wzrost obrotów w 3 kwartale minionego roku.

- Za sprawą nowych otwarć w 4 kwartale 2015 oczekujemy umocnienia się dynamiki do 9 proc. r/r. W
całym 2015 roku szacujemy, że sprzedaż wzrośnie o 5 proc. r/r. W 2015 roku Emperia powiększyła sieć o 75 Stokrotek do 327 sklepów (+30 proc. r/r) - zauważono w raporcie. 

- W 2016 roku spodziewamy się utrzymania wysokich marż, jednak największy wpływ na marżę brutto na sprzedaży będzie naszym zdaniem miało wprowadzenie podatku od handlu detalicznego - podkreślili analitycy DM PKO BP.

W przygotowanym raporcie eksperci założyli 0,5 proc. podatku od przychodów oraz to że sieć, w celu zneutralizowania wpływu podatku, podniesie ceny, co spowoduje wzrost marży brutto na sprzedaży o 0,4pp. 

– w 2015 roku spodziewamy się poprawy marży o 0,2pp do 28,6 proc., ze względu na coraz sprawniej działającą logistykę i niższy udział kosztów logistyki w przychodach. W 2016 roku największy wpływ na marżę brutto na sprzedaży będzie naszym zdaniem miało wprowadzenie podatku od handlu detalicznego - podkreślono. 

Zwrócono także uwagę, że spółka systematycznie zmniejsza wskaźnik kosztów logistyki, co świadczy o coraz sprawniejszym funkcjonowaniu magazynu centralnego. W trzecim kwartale ubiegłego roku wskaźnik ten osiągnął poziom 5,8 proc., co zdaniem analityków oznacza, że pole do dalszej poprawy jest już mocno ograniczone.

Część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia tworzy Stokrotka, która powstała w 1994 roku w Lublinie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Emperia Holding RSS ALERT    /    DM PKO BP RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    rekomendacja Emperia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!