• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Do 2015 r. udział Biedronki w polskim rynku wzrośnie do 20 proc.?

Jak prognozuje Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Banku Espírito Santo sprzedaż Biedronki na koniec 2012 roku może wzrosnąć o 17 proc. - W latach 2013-2015 średnie wzrosty sprzedaży pozostaną wysokie - na poziomie 14 proc. - mówi Filipe Rosa. Według Banku Espírito Santo udział Biedronki w polskim rynku wzrośnie z 16 do 20 proc. do 2015 r.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 06-10-2012, 10:31
Do 2015 r. udział Biedronki w polskim rynku wzrośnie do 20 proc.?
Obecnie sieć Biedronka ma w Polsce ok. 2000 sklepów.

Przypomnijmy, że skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła w 2011 r. o 24,2 proc. (w PLN) w porównaniu z 2010 r. Obroty sieci Biedronka wyniosły 23,8 mld zł (ok. 5,8 mld euro).

Co ciekawe, z danych ekspertów Espirito Santo wynika, że raz pierwszy w historii Biedronka zanotowała negatywny wpływ otwarć swoich nowych sklepów w sieci na sprzedaż like for like placówek już istniejących, działających w pobliżu nowo otwartej lokalizacji.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jednak zdaniem sieci ewentualna kanibalizacja wewnątrz sieci powinna dotyczyć nie więcej niż 2 proc. sklepów i odsetek ten powinien się utrzymywać na podobnym poziomie w kolejnych latach.

Obecnie należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins sieć Biedronka ma w Polsce ok. 2000 sklepów. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • wert 2012-10-05 19:12:24

    Bzdury i pierdoły

    Odpowiedz
  • newfilm 2012-10-07 00:03:27

    dowalić pierdonce podatek..a żeby nasze piniąsory nie płyneły do santosa.. i UOKIK ?? co na to..

    Odpowiedz
  • Jakub 2012-10-07 15:05:00

    Nie sądzę, aby JMD osiągnęło 20 proc. rynku. To, że teraz dyskonty są popularne, nie znaczy, że będą za 2-3 lata. Poza tym, może w końcu polski handel się skonsoliduje na tyle, by powstała jakaś tania sieć dyskontowa. Patrząc na to co robią polskie sieci handlowe i coraz większą popularność marek własnych, myślę że apogeum sprzedaży JMD jest właśnie teraz, może się okazać że z tych 3000 planowanych sklepów, będą musieli połowę zamknąć. 10 lat temu też każdy myslał, że hipermarkety będą dominować, a okazało się coś zupełnie innego.

    Odpowiedz
  • sylvio martinio gose retylio morales kilogram 2012-10-07 19:29:35

    a uokik jest po to by były etey i był uokik i....TYLE !!! skandal.Może NIK przyglądnie się uokikowi ??????

    Odpowiedz
  • wojsew 2012-10-07 21:17:21

    Te kilogram . Jak się nudzisz to nie pisz pierdół tylko zajrzyj na strony rządowe i zobaczysz za co odpowiada NIK czy UOKiK . Skandalem są ceny U Ciebie i podatki jakie Ty płacisz .

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!