• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Do 2025 r. przetrwa jedynie co trzeci mały sklep

Samorządowcy obwiniają duże sieci sklepów o niszczenie tradycyjnych placówek. Ale robią niewiele, by im pomóc - pisze "Rzeczpospolita".
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 02-08-2012, 08:20
Do 2025 r. przetrwa jedynie co trzeci mały sklep
Zdaniem ekspertów, rynek małych sklepów dalej będzie się kurczył

Już od kilku lat z rynku znika średnio po kilka tysięcy niewielkich, tradycyjnych sklepów spożywczych. Rynek dalej będzie się kurczył. Obecnie jest ich wciąż ponad 100 tys., ale do 2025 r. przetrwa jedynie co trzeci - podaje firma Euromonitor International.

Jak przyznaje Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD na łamach "Rz", małe sklepy znalazły się w kleszczach między sieciami dyskontowymi czy sieciami mniejszych sklepów a rosnącym znaczeniem grup hurtowych, rozwijających właśnie sieci franczyzowe i coraz częściej stają przed wyborem - niezależność czy przetrwanie za cenę wejścia np. do grupy zakupowej lub sieci franczyzowej.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • hurtownik 2012-08-02 10:00:44

    Duży znany producent dostarcza do mojej hurtowni swój produkt w takiej samej cenie jak sprzedaje już ten produkt w detalu Tesco z wywieszką \"promocja\". Ja muszę dołożyć swoją marżę hurtową i sklepik musi również swoją marżę detaliczną. Jak może utrzymać się sklepik ze swoją wyższą ceną. I pozorna racja klientów, żeby omijać sklepiki tylko ża za kilka lat ci klienci stracą pracę i nie będą mieć pieniędzy aby pójść do Tesco zrobić zakupy. A i wtedy ceny w Tesco będą wysokie bo już nie będzie konkurencji malych sklepików. Ot i cała naga prawda o wynikach działań urzędników samorządowych.

    Odpowiedz
  • też ja 2012-08-02 10:21:17

    tesco to zły przykład. ceny wyższe niż w sklepie osiedlowym. syf i wysokie ceny. przykłady: muszynianka tesco 2,59 sklepik 2,29. piwo perła tesco 2,99 sklep 2,49 Pewnie że carlsberg jest tańszy ale z piwem niewiele ma to wspólnego. Nie pisze o serach które są syfiaste po 19 zł a w sklepiku producenta w mieście za ser dobrej jakości płacę 17,99. mięso strzykane algami i inymi wypełniaczami niby w promocji a z patelni wyparowuje z tego 30%. Ludzie to idioci a Polacy szczególnie. Jakiś czas temu funkcjonowało hasło dużo i tanio teraz ... ceni jakość. Obłuda i kłamstwo.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!