Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Do zakupów w internecie skłaniają Polaków wygoda i niska cena (badanie)

Polacy coraz częściej przekonują się do zakupów w internecie. Decydującym czynnikiem jest wygoda – tysiące produktów dostępne bez potrzeby wychodzenia z domu, ale także ceny, które są często niższe niż w handlu tradycyjnym. Agencja Inquiry przeprowadziła w grudniu 2020 po raz drugi badanie preferencji związanych z zakupami internetowymi.

Do zakupów w internecie skłaniają Polaków wygoda i niska cena (badanie)
Do zakupów w internecie skłaniają Polaków wygoda i niska cena, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 15-12-2020, 10:03

Jak wynika z badania, wśród osób wykorzystujących internet do zakupów, duża grupa (60%) korzysta z tego kanału stosunkowo często: przynajmniej raz na 2-3 tygodnie w przypadku produktów i przynajmniej raz w miesiącu w przypadku usług.

Jeśli chodzi o kategorie produktowe, Polacy najczęściej kupują przez internet kosmetyki i perfumy, oraz odzież, bieliznę dla dorosłych oraz artykuły wyposażenia domu. Do często kupowanych należą również obuwie dla dorosłych, sprzęt AGD i RTV, książki i gry, a także telefony i sprzęt komputerowy wraz z akcesoriami. Coraz chętniej w internecie kupowane są także produkty dla dzieci, szczególnie obuwie.

- Zakupy internetowe z każdym rokiem zwiększają swój udział w naszym koszyku zakupowym. Pandemia przyspieszyła ten proces – wzrosła zarówno liczba osób korzystających z tej formy zakupów, jak i ich częstość. Co ciekawe, o ile zmiany w zakupach usług zostały wymuszone przez odgórne ograniczenia, o tyle w przypadku produktów struktura zakupów nie uległa dużym zmianom. Oznacza to, że z tego trendu mogą skorzystać wszyscy, którzy zadbają o obecność w kanale e-commerce - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

Wśród usług na pierwszych miejscach znajdują się rezerwacje noclegów, zakup biletów kolejowych i subskrypcje płatnych serwisów streamingowych (np. Netflix). Jednak w porównaniu z analogicznym badaniem przeprowadzonym w 2019 r., w wyniku ograniczeń związanych z pandemią wiele usług, w tym bilety kolejowe, rezerwacje noclegów, bilety na koncerty oraz bilety lotnicze kupowane były przez zdecydowanie mniejszą grupę osób.

Wśród platform zakupowych niekwestionowanym liderem pozostaje Allegro – niemal 90% osób dokonujących zakupów on-line korzystało z Allegro w ciągu ostatniego roku! Na drugim miejscu plasuje się platforma zakupów lokalnych OLX, a za nią telewizja streamingowa Netflix oraz chińska platforma AliExpress. Netflix zanotował przy tym duży wzrost odsetka użytkowników w badanej grupie (z 31% do 37%).

Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu w internecie jest niska cena, szczególnie dotyczy to osób w wieku od 35 do 44 lat. Oprócz tego polscy klienci bardzo cenią sobie również szeroką ofertę produktową, pojawiające się promocje na poszczególne produkty oraz opcję darmowej dostawy. Starsze osoby zwracają uwagę na dokładne opisy produktów.

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.185.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!