Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Dobra informacja dla handlowców. W tym roku Polacy więcej wydadzą na Święta

Pomimo pesymistycznych prognoz dotyczących stanu gospodarki i własnej sytuacji finansowej, polska rodzina planuje wydać na Święta Bożego Narodzenia blisko 1800 złotych - to znacznie więcej niż w roku ubiegłym.

Dobra informacja dla handlowców. W tym roku Polacy więcej wydadzą na Święta

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 09-11-2010, 20:05

Polacy najczęściej będą kupować w prezencie kosmetyki i perfumy, po które wybiorą się do hipermarketu lub zamówią w Internecie. Rodzice wybiorą dla dzieci zabawki edukacyjne, które wraz z książkami stanowią najczęściej wybierany prezent, niemal w każdym europejskim kraju. Takie wnioski płyną z badania „Zakupy świąteczne 2010" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Deloitte po raz kolejny zrealizował badanie, w którym zapytał konsumentów z Polski i 17 innych europejskich krajów o plany dotyczące świątecznych zakupów. Respondenci odpowiadali także na pytania dotyczące sytuacji ekonomicznej kraju oraz budżetu swojego gospodarstwa domowego. W porównaniu z ubiegłym rokiem Polacy wyrażają bardziej pesymistyczne opinie na temat własnej sytuacji finansowej. Tylko 23 proc. rodaków uważa, że ich status materialny poprawi się w nadchodzącym roku - to o 5 punktów procentowych mniej niż rok temu.

Z badania wynika, że Polacy będą racjonalizować wydatki świąteczne i skupią się na praktycznych oraz tańszych prezentach. Jednak w porównaniu z 69 proc. Europejczykami, tylko 45 proc. polskich konsumentów zamierza kupować prezenty w ramach promocji.

- W okresie świątecznym największym zainteresowaniem będą się cieszyć artykuły użytkowe oraz marki własne sieci detalicznych. Ponadto Polacy deklarują, że świąteczne potrawy w znacznym stopniu zostaną przygotowane z produktów dostępnych w sieciach dyskontowych. W porównaniu ze średnią europejską, która wynosi 37 proc. , zainteresowanie tego typu towarami jest w Polsce wyższe i sięga 44 proc. - zaznacza Magdalena Jończak, starszy menedżer w dziale Konsultingu Deloitte.

Za świąteczne zakupy zapłacimy głównie gotówką z oszczędności, a rzadziej za pomocą kredytów, wykorzystamy także punkty z programów lojalnościowych.

- Taka tendencja widoczna jest w całej Europie, dlatego ważne jest, aby sprzedawcy zwiększyli zakres i promocję swoich programów lojalnościowych. Zmiana strategii w Polsce jest zasadna, gdyż konsumenci deklarują, że w tym roku na zakup świątecznych prezentów wydadzą więcej niż przed rokiem - mówi tak 32 proc. ankietowanych . Warto również zaznaczyć, że Polacy podobnie jak pozostali Europejczycy przeznaczą największą część budżetu właśnie na prezenty - 43 proc. - wyjaśnia Adam Chróścielewski, Starszy Menedżer w dziale Audytu Deloitte.

więcej informacji:

Adam Chróścielewski RSS ALERT    /    Magdalena Jończak RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!