Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Dobrze dobrana muzyka może zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie

  • Autor: portalspozywczy/PR
  • Data: 12-12-2016, 16:00
– Dobrze dobrana muzyka nie tylko podniesie komfort kupowania, lecz także sprawi, że klient spędzi więcej czasu w danym miejscu, co automatycznie przełoży się na sprzedaż produktów. Odpowiednia muzyka buduje również lojalność klienta wobec marki, co w okresie przedświątecznym jest bardzo pożądane – tłumaczy Wojciech Grendziński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży IMS.
Dobrze dobrana muzyka może zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie
fot. mat. pras.

Największy ruch w galeriach handlowych przypada na okres od listopada do końca stycznia. Wtedy właśnie klienci rozglądają się za prezentami, realizują bony upominkowe i wydają pieniądze, które otrzymali w ramach prezentu. Frekwencja w okresie świątecznym jest nawet do 30 proc. wyższa niż w ciągu roku.

– Wzmożona aktywność branży retail w tym roku zaczęła się na początku listopada i z każdym dniem uruchamiane są kolejne kampanie reklamowe dotyczące Bożego Narodzenia. Przełom listopada i grudnia co roku jest okresem największego poziomu wydatków klientów w centrach handlowych. W związku z tym marketerzy różnymi sposobami chcąc przyciągnąć potencjalnych klientów intensyfikują swoje działania reklamowe i z zakresu marketingu sensorycznego – tłumaczy Wojciech Grendziński Wiceprezes Dyrektor Sprzedaży IMS.

Święta w galeriach handlowych nie mogą się obyć bez bożonarodzeniowej aury. Lampki, bombki, choinki, świąteczne piosenki, zapachy – to wszystko wyznacza tempo konsumpcyjnego biegu. Budowanie atmosfery w ten szczególny czas jest niezwykle ważne z perspektywy handlu. Dobre samopoczucie klientów wpływa na wzmożoną chęć robienia zakupów oraz przyczynia się do stworzenia silniejszej więzi konsumenta z marką. Wszystko to sprawia, że klienci są niezwykle podatni na wszelkie komunikaty, które przyciągają ich uwagę i mogą stać się źródłem inspiracji zakupowej.

Jak pokazują badania zrealizowane przez IMS i Instytut Badawczy Millward Brown po wizycie w miejscu, w którym był obecny marketing sensoryczny badani ocenili swój nastrój jako bardzo dobry. Takiej odpowiedzi udzieliło 34% respondentów. Zarówno aromamarketing jak i audiomarketing mają wpływ na atmosferę, stwarzają miły klimat, potęgują przyjemne doznania. Wszystko to sprawia, że klienci są niezwykle podatni na wszelkie komunikaty, które przyciągają ich uwagę i mogą stać się źródłem inspiracji zakupowej.

Okres świąteczny jest szczególnie korzystny dla wszystkich firm i marek, które zdecydowały się na reklamę w tym czasie. Według badań przeprowadzonych przez firmę IMS 15% klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Dzięki mediom In-store zwiększa się nie tylko ruch, lecz także buduje się zaangażowanie klienta i zainteresowanie produktem. Badania pokazały, że co dziesiąta osoba odwiedzająca galerię wydała pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży. Zasięg mediów in-store wzrasta w Święta w związku z większą liczbą klientów odwiedzającą galerie handlowe.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • artmetic ekonsulting 2016-12-14 04:04:10

    Marketing sensoryczny: artmetic.pl

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!