• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Doradca Prezydenta RP: Nie można rozwijać polskiego przetwórstwa bez dobrych kanałów dystrybucji

Kryzys przełoży się także na spadek sprzedaży żywności, który dotknie nie tylko producentów, ale także handel. Oby największe sieci handlowe nie chciały za wszelką cenę utrzymać dotychczasowych zysków poprzez podnoszenie marż przy spadku przychodów - powiedział Jan Krzysztof Ardanowski, doradca prezydenta RP na spotkaniu dotyczącym roli sieci handlowych w eksporcie żywności.
  • Autor: Jan Bazyl Lipszyc, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-04-2009, 12:18
Doradca Prezydenta RP: Nie można rozwijać polskiego przetwórstwa bez dobrych kanałów dystrybucji

- Rozmawiamy dzisiaj z Metro Group jedną z kilku dużych, globalnych sieci handlowych działających w Polsce, bo pozytywnie odpowiedziała na nasze sugestie - stwierdził Jan Krzysztof Ardanowski. - W Polsce od kilku lat dynamicznie rozwijają się sieci handlowe, systematycznie zwiększając swój udział w handlu artykułami żywnościowymi - dodał.

Jednocześnie zaznaczył, że dostawcy często narzekają na warunki, na jakich handel ten się odbywa - na niskie ceny, długie terminy płatności czy dodatkowe koszty. Sieci preferują duże firmy, mogące przygotować duże partie jednolitego towaru.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mamy nadzieję, że kryzys stosunkowo łagodnie obejdzie sie z Polską - powiedział doradca prezydenta - ale problemy z nim związane dopiero zaczynają narastać. Kryzys przełoży się także na spadek sprzedaży żywności. Będzie prawdopodobnie rósł udział żywności taniej, często kiepskiej jakości. To nie jest dobra informacja dla Polski, bo nastawiamy sie na produkcję żywności wysokiej jakości.

Jak ten kryzys przetrwają firmy przetwórcze? Wiele już ma problemy m.in. z powodu braku płynności finansowej - martwi się Jan Krzysztof Ardanowski - Spadek zapotrzebowania na żywność dotyczy nie tylko produkcji, ale także handlu. Jak w tej sytuacji zachowają się największe sieci handlowe? Oby nie chciały za wszelką cenę utrzymać dotychczasowych zysków poprzez podnoszenie marż przy spadku przychodów . Źle by się stało, gdyby chciały przerzucać na dostawców dodatkowe koszty, bo oni tego nie wytrzymają. A wtedy firm, które będą chciały z sieciami współpracować będzie coraz mniej.

Nie ma możliwości rozwijania polskiego przetwórstwa bez dobrych kanałów dystrybucji. Pytanie brzmi jak przetrwać kryzys, nie niszcząc firm przetwórczych i zachowując rentowność sieci handlowych - zastanawiał sie minister Ardanowski i stwierdził, że nie ma nic gorszego niż wojna i wzajemne oskarżanie się. Dla dobra wszystkich potrzebna jest współpraca - podsumował.

Współorganizatorem spotkania było przedstawicielstwo Metro Group na Polskę.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • lucek 2009-04-02 15:34:33

    A co z polskim handlem ?? tylko zachodni się już liczy w tym kraju ??

    Odpowiedz
  • obserwator 2009-04-03 12:00:49

    Jestem powalona odkrywczymi myślami Pana Ministra! Grunt to mówić, a co konkretnie, to rzecz drugorzędna, na szczęście nie dla wszystkich!

    Odpowiedz
  • Czarna Żmija 2009-04-04 09:15:09

    Ale Bełkot! no cóż jaki doradca taki Prezydent!!!

    Odpowiedz
  • sadownik ciekawy 2009-04-06 01:28:32

    Ja myślę, że w takim 0,68 l słoiku, to tych wiśni nie ma więcej niż 0,3 kg. Reszta to woda i łyżka cukru. I taki kompot kosztuje / wraz ze słoikiem / - 6 zł. 6 zł za 0,3 kg wiśni, to wychodzi ok. 18 zł za kilogram. A ja, producent , dostałem za ten kilogram wiśni 70 groszy, a niektórym płacono nawet 50, albo 40, albo 35 / okolice Rzeszowa / groszy. Ciekawe, w którym momencie, między polem a stołem, te wiśnie, tak nabrały \" wartości\" ?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!