Karol Okrasa i Pascal Brodnicki po trzech latach kuchennych pojedynków pożegnali się z siecią Lidl. Wszystko wskazuje na to, że nową twarzą marki zostanie Dorota Wellman. Kampanię z jej udziałem zaplanowano na 3 września, a już teraz dzięki prezenterce marka zyskał promocję wartą prawie milion złotych – podsumowuje Press-Service Monitoring Mediów.
8 sierpnia sieć poinformowała na stronie www.kuchnialidla.pl o zakończeniu kampanii „Pascal kontra Okrasa”. Dziennikarze zareagowali na tę informację natychmiastowo. Jednak prawdziwe medialne szaleństwo zaczęło się kilka dni później w związku z coraz to nowszymi doniesieniami na temat tego, kto zastąpi popularny duet kucharzy.
Pierwsza wzmianka o Dorocie Wellman jako nowej twarzy Lidla pojawiła się 14 sierpnia na portalu Jastrzabpost.pl. Informacje te zostały podchwycone 17 sierpnia. Tylko tego dnia pojawiło się 35 materiałów na portalach internetowych, w prasie, telewizji i radiu.
Większość z nich pochodziła ze źródeł branżowych: marketingowych, branży spożywczej oraz plotkarskich. W sumie o współpracy Lidla z Wellman w dniach 17–23 sierpnia opublikowano 95 informacji. Ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 933 tys. zł.
O nowej kampanii Lidla głośno informowali też internauci na Facebooku. W ciągu siedmiu dni na portalu pojawiło się na ten temat 531 wpisów i komentarzy. Fani najaktywniejsi byli 17 sierpnia – wówczas ukazało się prawie 200 wzmianek. Następny przyrost dotyczył 21 dnia miesiąca i związany był z publikacją pierwszego filmu z udziałem Wellman. Na Twitterze na temat nowej kampanii zamieszczono 110 wpisów.
– Prawie pięciokrotnie niższa liczba materiałów na Twitterze w porównaniu do Facebooka wynika głównie z faktu, że marka nie prowadzi działań w tym medium. Z kolei prężnie działa nowy fan page „Wellman gotuje”, który zgromadził na przełomie kilku dni ponad 170 tys. fanów – tłumaczy Alicja Dahlke, specjalista ds. marketingu i PR z firmy Press-Service Monitoring Mediów.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (5)
Pie....enie o Szopenie.
OdpowiedzNo tak, na to lidl kase to ma, a jak na forum gowork.pl/opinie_czytaj,1030 ich pracownicy pisza z prosba o podwyzki, to nagle nie mają.
OdpowiedzNie robię tam zakupów i żadne reklamy mnie do tego nie zachęcą. A te wyliczenia są tak od czapy jak sondaże wyborcze
OdpowiedzCo za bzdury i mieszanie ludziom w glowach. W jaki sposob obliczono, ze tyle zarobila dla sieci? Wprowadzono calkowicie nowy produkt sygnowany jej nazwiskiem?? Sezonowosc w tej branzy to normalne, raz sprzedadza wiecej raz mniej.
OdpowiedzNIE KUPUJE U NIEMCA, mamy polskie sieci handlowe.
Odpowiedz