Osoby, które odwiedzą nietypowy sklep sieci Albert Heijn w Amsterdamie, mogą skanować produkty na trzy różne sposoby: za pomocą urządzenia przymocowanego do koszyka, podobnego urządzenia stacjonarnego, albo przy użyciu własnych smartfonów. Za zakupy płacić można tylko digitalowo, w związku z tym, że brak kasjerów uniemożliwia wydawanie reszty w gotówce.

Miejsce "zaoszczędzone" w sklepie dzięki usunięciu stoisk kasowych pozwoliło sieci Albert Heijn na dostawienie dodatkowych regałów z produktami. Ma to korzystnie wpłynąć na wyniki generowane przez sklep.

Jeśli nowy koncept sklepu się sprawdzi, Albert Heijn najprawdopodobniej zainwestuje w otwarcie kolejnych placówek tego typu.

Sieć Albert Heijn istnieje od 1887 r. i działa aktualnie w Holandii, Belgii, Niemczech i na Curaçao (terytorium zależne Holandii na Karaibach). Posiada łącznie 986 sklepów (stan na 1 września 2015 r.).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl