Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Duże sieci wstają z kolan

Duże sieci handlowe wstają z kolan. Carrefour i Tesco pochwaliły się wynikami finansowymi. Sieci Tesco, w ciągu 19 tygodni do 9 stycznia, po raz pierwszy od ponad czterech lat udało się zwiększyć sprzedaż. Niezłymi wynikami w czwartym kwartale i całym ubiegłym roku pochwalił się też Carrefour – informuje wyborcza.biz.

Duże sieci wstają z kolan
fot. shutterstock

Autor: wyborcza.biz
Data: 15-01-2016, 18:43

Koniec czwartego kwartału to żniwa dla handlowców, jednak od kilku lat Tesco nie zachwycało wynikami w okresie świątecznym. Teraz na kluczowym brytyjskim rynku, w ciągu sześciu tygodni do 9 stycznia, sieć zanotowała wzrost sprzedaży o 1,3 proc., podczas gdy analitycy spodziewali się spadku o 1 do 3 proc. W Europie przed świętami i chwilę po nich Tesco zwiększyło sprzedaż o 4,2 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei w całym czwartym kwartale roku księgowego 2015/16 liczonym do 9 stycznia, sieci Tesco udało się zwiększyć przychody, jednak skala tego wzrostu nie jest zbyt duża bo sięga 0,4 proc.

Analitycy oceniają, że świąteczne wyniki Tesco pokazują, iż pojawiło się światełko w tunelu, a wyzwaniem będzie teraz podtrzymanie dobrej sprzedaży i dalsze uczestnictwo w grze. W przyszłości sukces Tesco powinna zapewnić skala, bo przy tak dużej skali działalności Tesco może dłużej od konkurencji utrzymywać niskie ceny na wiele produktów i to daje mu dużą przewagę.

Z kolei wyniki Carrefoura, jednego z najważniejszych konkurentów Tesco w Europie, w tym również w Polsce, wypracowane w minionym kwartale i całym roku są znacznie lepsze od wyników Tesco. Sprzedaż w poprzednim kwartale wzrosła o 2,4 proc. do 22,4 mld euro, a w całym roku o 3 proc. do 86,2 mld USD. Analitycy zwracają tu uwagę, że spółka jest intensywnie przebudowywana przez jej szefa Georges'a Plassata - jego najnowsze pomysły dotyczą np. zmiany wystroju sklepów, a także wprowadzania programów lojalnościowych do sprzedaży internetowej. 

Czytaj więcej na wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    wyniki Tesco RSS ALERT    /    wyniki Carrefoura RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • EKSPERT 2016-01-15 21:24:49
    Tesco sprzedaje produkty na niskich marżach, aby za wszelką cenę podkręcić wyniki LFL. Jest to strategia bardzo krótkoterminowa i tylko do czasu, aż pieniądze na sztuczne pompowanie sprzedaży się skończą. Dziwi mnie to dlaczego branżowe portale nie interesują się tym tematem. Wystarczy popdpytac kilku kupców z Biura Głównego w Krakowie to potwierdzą, że jest to robione tylko po to aby znaleźć kupca na ten biznes wraz z nowym rokiem finansowym.
  • Franciszek 2016-01-18 12:11:47
    A kto teraz w Polsce pisowskiej kupi dużą sieć hipermarketów - może Puti, Castro nie ma kasy , podobnie jak ten autokrata z Wenezueli. Nikt poważny nie zainwestuje w Polsce. PIS osiągnie swój cel - powrót do PRL Bis.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!