Dwa dni świąteczne w miesiącu to dla handlu obroty niższe o ok. 1 - 1,5 mld zł
Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, majowe święta nie mają dużego wpływu na sprzedaż żywności, bo rozpoczyna się sezon grillowy, więc konsumenci i tak kupują dużo produktów - czytamy w Rzeczpospolitej.

Od 800 tys. do 1 mln pracujących wzięło dodatkowo wolne dni na przełomie kwietnia i maja. Jednak zdaniem analityków przedłużanie majowego weekendu nie powinno mieć wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej w kwietniu i maju.
Jak informuje Rzeczpospolita zdaniem Marii Drozdowicz-Bieć, ekonomistki i prof. SGH, wydłużone weekendy mają wpływ na wskaźniki makro, ale w krótkiej, miesięcznej perspektywie, w skali roku ich znaczenie się niweluje, wtapia w cały rok.
Jednak dla handlu dwa dni świąteczne w miesiącu oznaczają obroty niższe o ok. 1 - 1,5 mld zł.
