- W ciągu ostatnich trzech lat przybyło ponad 100 nowych marek franczyzowych, wzrostu placówek handlowych działających na zasadzie franczyzy nie zahamował znacząco nawet kryzys w 2009 roku. Przeciwnie, w trudnych czasach franczyza jest alternatywą dla samodzielnego prowadzenia biznesu, zapewnia bowiem większe bezpieczeństwo jej uczestnikom. Nie oznacza to, że część marek nie zniknęła z rynku (w ostatnich latach z rynku odpłynęło 40 franczyzodawców), dotyczy to głównie małych sieci - mówił Michał Wiśniewski podczas konferencji "Franczyza krok po kroku - jak skutecznie rozkręcić biznes".
- Najwięcej jest franczyzowych sklepów spożywczych, ich liczba dynamicznie rośnie. Małe sklepy nie są w stanie konkurować z sieciowymi gigantami, dlatego właśnie we franczyzie szukują wsparcia. Jeśli chodzi o usługi najwięcej systemów franczyzowych funkcjonuje w gastronomii - dodał Michał Wiśniewski.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)