• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor Eko Market: Żabka i Biedronka mają duże szanse na sukces na Ukrainie

Na Ukrainie nie ma jeszcze nowoczesnego formatu sklepu convenience i sklepu dyskontowego może z wyjątkiem ATB. Jest to szansa dla polskich sieci takich jak Żabka czy Biedronka - uważa Paweł Musiał, dyrektor generalny ukraińskiej sieci Eko Market. Obie wymienione sieci zapowiedziały już wejście ze swoimi sklepami na rynek Ukraiński. Dokładna data rozpoczęcia ewentualnej ekspansji nie jest jednak jeszcze znana.
  • Autor: Łukasz Stępniak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-01-2009, 08:22
Dyrektor Eko Market: Żabka i Biedronka mają duże szanse na sukces na Ukrainie

- Polskie sieci zapowiadają wejście na rynek ukraiński, które z formatów sklepów działających w Polsce mogłyby się sprawdzić na runku Ukraińskim. Które z nisz są jeszcze do wykorzystania?

- Myślę, że największe szanse ma Biedronka i Żabka. Jednak wejście na ten rynek musi być głęboko przemyślane. Błędem byłaby próba wejścia od razu na całą Ukrainę. O wiele bardziej racjonalne byłoby przejęcie „podobnej" lokalnej sieci, po to żeby poznać rynek i jego specyfikę. Warto to zrobić chociażby z tego względu, że jest to rynek silnego dostawcy, w związku z tym wiele atutów, które mają sieci w Polsce, na Ukrainie nie będą mogły być wykorzystane. Z tego względu, że dostawcy mają tam silne oparcie państwa, którego nie mają sieci.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- To ciekawe, że w tej chwili na Ukrainie nie pojawiły się jeszcze dyskonty, które u nas dynamicznie się rozwijają?

To prawda. Dlatego powiedziałem, że jest to duża szansa dla Biedronki, która może odnieść na tamtejszym rynku duży sukces. Myślę, że dyskonty to nadal niewykorzystana nisza. Jednocześnie nie wierzę w organiczny rozwój od pierwszego sklepu jakiejkolwiek sieci na terenie Ukrainy.

Większość sieci dyskontów rozwija się właśnie organicznie, realizując założony format, powtarzalną wielkość i kształt sklepów. Brak możliwości przejęcia - bo dyskontów na Ukrainie nie ma - może więc przeszkodzić w rozwoju tego typu firmom?

- Z jednej strony, sam pan sobie odpowiedział na pytanie, dlaczego na Ukrainie jeszcze nie ma dyskontów. Z drugiej strony jestem przekonany o tym, że można adaptować koncepcję dyskontu opartego na handlu na niewielkiej liczbie asortymentu w oparciu o istniejące obiekty. Na pewno nie jest to proste. Natomiast, jest to nadal niezapełniona nisza na Ukrainie. Jest kilka sieci, niedawno pisano np. o przejęciu przez polsko-amerykańską grupę sieci Barwinek we Lwowie, która chce nazywać się dyskontem, chociaż nim nie jest. Ale przeformatowanie tych sklepów na dyskonty, nie powinno Michaelowi Harrisonowi (CEO) przysporzyć zbyt wiele trudności. Gdy oczywiście zechce to zrobić.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Aleks 2009-09-23 15:42:53

    sklepy sieci Biedronka powinny powstać w małych miejscowościach jak w Więcborku,na wsiach jak miejscowośc Sośno,Mrocza,Sitno w pow Sępólno krajęnskie ludzie mieli by prace i blisko takie centra handliowe nie musieliby jeżdzić stamtąd na zakupy po 40 km

    Odpowiedz
  • aleks 2009-09-23 15:44:40

    W sklepach jak Biedronka powinna być możliwość płacenia kartą anie tylko gotówką

    Odpowiedz
  • Benia 2009-10-13 21:39:59

    Takie markety jak Biedronka mogły by powstawać w małych miejscowościach jak Więcbork,Mrocza,Wąwelno,Sitno w gimine Sośno.Ludzie mieli by prace te miejscowości by sie ożywiły młodzi nie uciekali by z takich małych miejscowości.Ponadto w sprzedaży mogłoby być trochę więcej artykułów spożywczych jak tania ryba panga tańsza ryba filet z mintaja więcej dobrych tanich wędlin,płaty sledziowe na wagę,kurczak świeży na tacce nie taki zduszony w folii.Trochę częsciej promocji.

    Odpowiedz
  • kasia 2009-10-13 21:46:39

    Takie markety jak Biedronka mogły by powstawać w małych miejscowościach jak Więcbork,Mrocza,Wąwelno,Sitno w gimine Sośno.Ludzie mieli by prace te miejscowości by sie ożywiły młodzi nie uciekali by z takich małych miejscowości.Ponadto w sprzedaży mogłoby być trochę więcej artykułów spożywczych jak tania ryba panga tańsza ryba filet z mintaja więcej dobrych tanich wędlin,płaty sledziowe na wagę,kurczak świeży na tacce nie taki zduszony w folii.Trochę częsciej promocji.

    Odpowiedz
  • trzebniczanka 2010-02-16 12:59:44

    mam pytanie do dyrekcji biedronki, jestem trzebniczanką długo czekaliśmy na biedronkę ale teraz mam watpliwości czy ta inwestycja to wielki niewypał bo jest tam ogólny bałagan połki świecą pustymi kartonami po artykołach spożywczych, na stołach od miesiąca leżą porozwalane artykuły przemysłowe nic nowego nie ma.Przecież to jest WASZ wizerunek! W obornikach jest o wiele mniejsze pomieszczenie biedronki i przyjemniej tam sie kupuje. Trzebnicka biedronka jest bardzo biedna a Panie przemiłe wstydzą się za nią,postarajcie się bo stracicie klijentów miłego dzionka

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!