Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyrektor handlowy Biedronki: Niektóre nasze sklepy otrzymują dostawy nawet 5 razy dziennie

esteśmy polską siecią handlową i tu płacimy podatki. Program „Czas na wspieranie małych producentów”, to kolejny sposób w jaki wspieramy polską gospodarkę, co jest szczególnie istotne w tym trudnym czasie pandemii - mówi serwisowi dlahandlu.pl Michał Gontarz, dyrektor handlowy odpowiedzialny m.in. za program „Czas na wspieranie małych producentów" w sieci Biedronka.

Dyrektor handlowy Biedronki: Niektóre nasze sklepy otrzymują dostawy nawet 5 razy dziennie
fot. materiały prasowe
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 21-07-2020, 12:22

W 2019 sieć Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców i pochodziło od nich 93% produktów sprzedawanych w sklepach sieci. Czy akcja „Czas na wspieranie małych producentów” zmieni te dane?

MG: Nasz program ruszył dopiero w 16 tygodniu 2020 roku i cały czas go rozwijamy wspólnie z polskimi producentami. Na takie podsumowania będzie oczywiście czas, gdy zamkniemy rok 2020. Cieszymy się, że dzięki tej współpracy więcej polskich firm może zostać dostawcami Biedronki.

 Ile osób liczy zespół Biedronki organizujący ten program?

MG: Co tydzień odbywają się – można tak to nazwać – kolegia, podczas których przeprowadzamy pierwszy przegląd nowych zgłoszeń. Następnie rozdzielamy je między poszczególnych dyrektorów kategorii. Z kolei te osoby przekazują konkretne zgłoszenia bezpośrednio do kupców, którzy najlepiej znają dane zagadnienie. W związku z tym, w cały proces zaangażowanych jest łącznie kilkadziesiąt osób z działu zakupów Biedronki. To najlepszy sposób, bo zgłoszenia od razu trafiają, tam gdzie są tak naprawdę adresowane – do konkretnych kupców.

Według Państwa danych wśród produktów do tej pory zaoferowanych w ramach akcji najwięcej, bo prawie 1/3 stanowią artykuły takie jak ciasta, słodkie i słone przekąski. Na drugim miejscu znajdują się produkty mleczne i nabiał, a na trzecim piwa. Czy wynika to z preferencji zakupowych klientów Biedronki, czy po prostu w tych kategoriach specjalizują się polscy producenci?

MG: Jesteśmy siecią handlową, która przede wszystkim zajmuje się sprzedażą produktów podstawowej potrzeby. Oczywiście nie mamy wpływu na to jakie oferty do nas trafiają. Każdą jednak analizujemy a produkty, które mogą być interesujące dla klientów naszej sieci, trafiają do sprzedaży.

Czy Jeronimo Martins organizuje podobne akcje w Portugalii i Kolumbii? Jeśli nie, dlaczego wybrano właśnie Polskę?

MG: Każda z tych sieci: Ara, Pingo Doce, czy Biedronka prowadzą własną politykę zakupową, bo działają w zupełnie odmiennych rynkach i warunkach. Jednakże, to co jest wspólne dla nas i co jest filozofią naszej firmy, to opieranie się w dużej mierze właśnie na lokalnych, regionalnych produktach. Co w przypadku Biedronki oznacza polskich dostawców. Dzięki temu Biedronka jest liderem rynku, działamy od 25 lat i w ten sposób wspieramy polską gospodarkę. „Czas na wspieranie małych producentów” to nasza inicjatywa, której z zainteresowaniem przyglądają się nasi koledzy w pozostałych geografiach. Nasza skala działalności umożliwia wsparcie dużej liczby lokalnych producentów, bo mamy aż 16 centrów dystrybucyjnych na terenie Polski, a to znaczy, że mały polski producent ma nie dalej, niż 100 km do naszego najbliższego mu centrum dystrybucyjnego – a pamiętajmy, że koszty logistyki dla małych firm też są istotne, szczególnie teraz.  

Cały wywiad na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Michał Gontarz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!