Dyrektor JMP: Marki własne są głównym filarem rozwoju Biedronki
Popularność marek własnych wciąż rośnie w całej Europie. W 2017 roku w wielu krajach udziały produktów marki własnej w rynku osiągnęły rekordowe poziomy. Nie inaczej było w Polsce, gdzie po raz pierwszy przekroczył on 30 procent. Marki własne są także głównym filarem rozwoju sieci sklepów Biedronka w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska.

- Marki własne są obecnie pełnoprawnymi uczestnikami rynku, a nawet zaczynają wyznaczać trendy na rynku. Budują nowe kategorie, a także odpowiadają na potrzeby żywieniowe coraz bardziej wymagających konsumentów. Większość z nich powstaje we współpracy z krajowymi producentami i odznacza się unikalnym połączeniem wysokiej jakości i atrakcyjnej ceny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska.
- Aby było ono możliwe do osiągnięcia, od naszych strategicznych partnerów wymagamy: najwyższego poziomu nakładów rozwojowych, kreatywności, nowych pomysłów i szybkiego wdrażania. Ciągle też ulepszamy produkty marek własnych poprzez przeformułowanie ich składu. Tu szczególnie podkreślić należy wysiłki podjęte przez naszą sieć w celu zastąpienia lub usunięcia oleju palmowego ze składu niektórych produktów w celu poprawy ich profilu żywieniowego czy zwiększenie kontroli składników pod kątem obecności GMO. Dbamy także, by utrzymać nadane naszym produktom certyfikaty w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności - dodaje.
Podkreśla, że w Biedronce marki własne obecne są we wszystkich kategoriach produktowych i wiele z nich już stało się liderami rynkowymi, a pozostałe systematycznie rosną z roku na rok i zyskują na popularności.
- Ze względu na profil działalności naszej sieci najwięcej produktów marki własnej występuje wśród artykułów spożywczych, jednak nie brakuje ich również w asortymencie przemysłowym, stanowiącym uzupełnienie oferty głównej. Przykładami marek własnych dostępnych w naszej ofercie są: Mleczna Dolina, Światowid, FruVita (nabiał), Kraina Wędlin i Kraina Mięsa (wędliny i mięso), Marinero (ryby), Polaris (woda mineralna), Vital fresh (soki i sałaty), Pastani (makarony) oraz Queen (artykuły higieniczne), DADA (pieluchy i kosmetyki dla dzieci) i BeBeauty (kosmetyki) - wymienia.
- W 2017 roku wprowadziliśmy do oferty sieci Biedronka 190 nowych produktów marek własnych. Są to artykuły, które odpowiadają na potrzeby coraz bardziej wymagających polskich klientów i obrazują aktualne trendy konsumenckie - mówi Michał Gontar.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.