Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Dyrektor KPMG: Na rynku supermarketów jest jeszcze miejsce na nowych graczy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Magda Brzózka
  • Data: 15-03-2013, 16:02
W segmencie supermarketów jest jeszcze szansa, by na polski rynek wszedł nowy gracz i zajął dobrą pozycję. Natomiast w segmencie dyskontów, przy tak intensywnej ekspansji Biedronki, nie ma już miejsca na nowych graczy - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.
Dyrektor KPMG: Na rynku supermarketów jest jeszcze miejsce na nowych graczy
Piotr Grauer, dyrektor w KPMG

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dyrektor KPMG zwraca uwagę, że segment dyskontów, jest bardzo skonsolidowany. Działa na nim trzech graczy: dominująca Biedronka oraz Lidl i Netto.

- Wydaje się, że przy takim układzie rynku i ogromnej ekspansji Biedronki nie ma już miejsca dla nowego gracza branżowego. Z drugiej strony, żaden z obecnych graczy nie jest na sprzedaż, więc nie raczej nie nastąpi wpuszczenie na ten rynek funduszy private equity. Raczej nie ma też dziś powodów, żeby między istniejącymi graczami doszło do transakcji. W związku z tym obecnie możliwy jest tylko rozwój organiczny lub przejmowanie sklepów (głównie jako istniejących lokalizacji supermarketowych), które można by przemodelować na potrzeby któregoś z tych graczy -mówi Piotr Grauer.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!