• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor PFPŻ: Temat współpracy między sieciami a dostawcami utknął w martwym punkcie

Współpraca pomiędzy wielkopowierzchniową dystrybucją detaliczna, a producentami i przetwórcami żywności to drugi z ważnych dla całego sektora tematów, który poruszył Minister Kalemba. To dobrze, podobnie jak przy urzędowej kontroli żywności, że Minister dostrzega wagę tego problemu. Szczególnie, że od praktycznie dwóch lat temat utknął w martwym punkcie - pisze na swoim blogu w serwisie portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2012, 12:47
Dyrektor PFPŻ: Temat współpracy między sieciami a dostawcami utknął w martwym punkcie
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności

W ocenie Gantnera, powołany z inicjatywy Ministra Sawickiego międzyresortowy zespół ds. zbadania łańcucha żywnościowego nie wypracował zupełnie nic. - Żadnych propozycji do których można by się odnieść, które mogłyby stać się podstawą do rozwiązań prawnych. Próby rozwiązania tego problemu przez Wicepremiera Pawlaka, również nie przyniosły żadnych rezultatów, które mogłyby w sposób realny zmienić istniejący pat. Trudno bowiem traktować propozycję kodeksu samoregulacyjnego jako mogącą poprawić warunki współpracy pomiędzy dostawcami, a odbiorcami detalicznymi z bardzo prostego względu - nie wszyscy ją podpiszą - zauważa na blogu Andrzej Gantner.

Zwraca uwagę, że zarówno dostawcy jak i odbiorcy doszli w końcu do wniosku, że bez konkretnej propozycji zmiany zapisów prawa, która wyjdzie właśnie z Ministerstwa Gospodarki, jako strony neutralnej, trudno będzie zrobić jakikolwiek krok do przodu. - Wszelkie spory będą miały dotychczasowy finał, czyli na sali sądowej. Ministerstwo Gospodarki wydaje się najlepszym miejscem do powstania takich propozycji, gdyż temat nie dotyczy tylko żywności, ale również innych sektorów gospodarki - uważa dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. - Niestety po kilku próbach Ministerstwo stwierdziło, że takiej propozycji nie jest w stanie wypracować i najlepiej, aby strony doszły do jakiegoś konsensusu, który mógłby znaleźć odbicie w zapisach prawnych - dodaje.

"I to by było na tyle, bo o co prawda co do pryncypiów można się zgodzić czyli chociażby, że cena usług promocyjnych świadczonych przez dystrybutorów powinna być ekwiwalentna do ich realnej wartości i powinny być one zupełnie dobrowolne lub, że dystrybutorzy nie powinni przerzucać kosztów funkcjonowania na dostawców, a ryzyko transakcji handlowej powinno być rozłożone po równo, to przełożenie tych ustaleń na przepisy prawa okazało się bez wsparcia resortu praktycznie niewykonalne" - czytamy na blogu Andrzeja Gantnera.

Czytaj więcej na blogu Andrzeja Gantnera.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • przedsiębiorca 2012-09-17 09:52:41

    proste rozwiązanie ustawowe - sprzedaż towarów wyłącznie w cenach zbytu, zakaz stosowania jakichkolwiek innych oplat z wyjątkiem ceny, obowiązek zapłaty w ciągu miesiąca. Niestosowanie się do tego winno być obłożone takimi kosekwencjami finansowymi żeby nikomu sie nie opłacało. i wszystko.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!