Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Dyrektor POHiD: Sieci handlowe wyeksportowały polską żywność za 2 mld zł

Sprzedaż polskich produktów za granicą poprzez sieci handlowe miała w 2010 roku wartość około 3 mld zł, z czego 2 mld zł stanowiła żywność - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrubucji.

Dyrektor POHiD: Sieci handlowe wyeksportowały polską żywność za 2 mld zł
Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrubucji.

Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
Data: 25-04-2011, 10:32

W jaki sposób mogą konkurować polscy producenci na rynkach zagranicznych?

Eksport przez sieci jest specyficzną i bardzo popłatną formą sprzedawania polskich produktów, szczególnie żywności, choć nie tylko. Po prostu, trzeba szukać partnera, który pozwoli pokonać kosztowne bariery wejścia, zdobycia i utrzymania pozycji wprowadzanych produktów. „Z marszu" i bez partnera handlowego tam, na gęstych i konkurencyjnych rynkach, o bardzo wyśrubowanych wymogach jakościowych, dostawczych, jest to dla większości firm z Polski niemal niemożliwe, bo koszt zjada potencjalną korzyść.

Wyjściem dla wielu jest więc współpraca z siecią handlową działającą „tam". Pozwala to poważnie zredukować koszty logistyczne, koszty kampanii marketingowo-wizerunkowej, uzyskania powierzchni i półki, urządzeń podtrzymujących jakość, koszty finansowania, wsparcia sprzedaży itp.

Pozwala to także ominąć zderzenie z tamtejszymi markami, wprowadzając produkty w ów rynek jako markę własną, oswajając konsumenta z tym właśnie producentem, co daje szansę na wejście z marką producenta po jakimś czasie, z obopólną korzyścią dla sieci i eksportera.

Jest to strategia trudna, ze względu na wysokie wymagania i konkurencję, ale dająca wiele korzyści. Jedną z nich jest sprzedaż w innej rzeczywistości cenowej, przy innych kosztach, w innej kulturze handlowej, co otwiera inne rynki.

Aktualnie specjalną okazję tworzy korzystny, niski kurs złotego i sprzedaż w świecie „wartościowego" pieniądza. Eksport sieciowy ma wartość szacowaną na ok. 3 mld złotych w 2010 roku, z czego ok. 2 mld to żywność.

Czy polskie sieci handlowe mają szanse na ekspansję za granicą i na jakich rynkach? Jakie formaty czy rodzaje sklepów przyjęłyby się w innych krajach?

Polskie firmy handlowe rozpoczęły już ekspansję na innych rynkach - póki co nieśmiałą, bo trudno określić ich wartość, ale już widoczną, głównie w sferze nieżywnościowej. Są to np. sieci odzieżowe, czy obuwnicze.

Jest kwestią najbliższej przyszłości wejście z sieciami sprzedaży żywności na inne rynki. Jaskółką na tym niebie jest pochodząca z Polski Żabka, działająca w Czechach i właśnie tam sprzedana do Tesco, sieciowe sklepy firmowe producentów wędlin i mięsa, sklepy firmowe ze słodyczami.

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!