• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor POHiD: Sprzedaż detaliczna wzrośnie w tym roku 5-10 proc.

W całym roku dynamika wzrostu sprzedaży detalicznej wyniesie 5-10 proc. - ocenił w rozmowie z PAP dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzej Faliński.
  • Autor: PAP
  • Data: 08-06-2011, 12:20
Dyrektor POHiD: Sprzedaż detaliczna wzrośnie w tym roku 5-10 proc.
Dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzej Faliński

- Handel znajduje się na wznoszącej krzywej, co miesiąc rośnie wartość sprzedanych towarów. Po tych miesiącach zastoju - bo nie uważam, żeby nazywać to kryzysem - handel rośnie, szczególnie jeśli chodzi o żywność. Potwierdzają to dane po kwietniu i potwierdzą po maju - powiedział Faliński.

- Wydaje się, że w maju sprzedaż detaliczna mogła powtórzyć wynik z kwietnia. Myślę, że w ujęciu rocznym możemy mówić w maju o wzroście ok. 15 proc. Niewielkie wahnięcie w dół przyniósł "kryzys niemiecki", mieliśmy w maju dni, kiedy sprzedaż ogórków spadała o 50-60 proc., strach przeniósł się także na inne warzywa i cytrusy. Uważam jednak, że w ciągu tygodnia-dwóch sytuacja wróci do normy i w wynikach po czerwcu nie będzie już śladu "kryzysu niemieckiego" - dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z danych GUS wynika, że w kwietniu sprzedaż detaliczna wzrosła rdr o 18,6 proc., a w ujęciu miesięcznym o 2,3 proc.

Faliński dodał, że III kwartał będzie szczególnie pomyślny dla wyników sprzedaży detalicznej.

- Okres wakacyjny to czas wzmożonych wydatków związanych z wakacjami. Na rynkach pojawiają się także liczne promocje. To spowoduje, że III kwartał będzie dla sprzedaży detalicznej udany - dodał.

W ocenie Falińskiego, w całym 2011 roku dynamika wzrostu sprzedaży detalicznej wobec 2010 r. wyniesie 5-10 proc.

Rok 2011 na pewno będzie lepszy niż poprzedni. Jest jednak jeszcze zbyt wcześnie, aby móc dokładnie określić o ile wzrośnie wielkość sprzedaży. Myślę, że może to być 5-10 proc. - powiedział.

Jeśli chodzi o zatrudnienie w tej gałęzi gospodarki, to należy oczekiwać w tym roku wzrostu, ale raczej będzie to niższy wzrost niż te 5-10 proc., o które wzrośnie branża. Wynik na tym poziomie byłby naprawdę dobrym wynikiem, ale ja spodziewałbym się wzrostu niższego, o kilka procent. Będzie to wynikiem zderzenia innowacji z rynkiem pracy. Możliwa jest bowiem sytuacja, że ze względu na wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych wielkość handlu urośnie, zaś zatrudnienie spadnie. Uważam jednak, że wzrost sprzedaży detalicznej dotyczyć będzie przede wszystkim małych punktów, więc w tym wypadku rosnąć będzie także zatrudnienie - dodał.

Zdaniem Falińskiego, 2011 rok przyniesie wzrost sprzedaży w większości segmentów handlu, przede wszystkim żywności.

- Oprócz dużej dynamiki wzrostu żywności, rosnąć będzie sprzedaż elektroniki, tekstyliów, branży motoryzacyjnej. Spadek, bądź niższą dynamikę może zanotować gałąź chemiczna czy segment taniej odzieży - wysokie wskaźniki nastrojów konsumenckich sugerują, że społeczeństwo będzie kupować odzież z droższej półki - powiedział.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!