• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor sieci Eko Market: Łukoil odbierze klientów największym sieciom handlowym w Polsce

Wejście Łukoila na polski rynek może wywołać wiele problemów sieci handlowych, które w ostatnim czasie bardzo mocno inwestowały w rozwój przymarketowych stacji paliw aby przyciągnąć do sklepów dodatkowych klientów, uważa Paweł Musiał, dyrektor generalny ukraińskiej sieci Eko Market.
  • Autor: Łukasz Stępniak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-01-2009, 11:42
Dyrektor sieci Eko Market: Łukoil odbierze klientów największym sieciom handlowym w Polsce

Ukraińskim i rosyjskim sieciom handlowym będzie raczej trudno zagrozić polskim operatorom, szczególnie tutaj w Polsce?

- Poważnie nie. Realne szanse sieci rosyjskich i ukraińskich na rynku zachodnim, a nawet w centralnej Europie oceniałbym raczej dość powściągliwie. Myślę jednak, że dużym zagrożeniem dla sieci szczególnie wielkopowierzchniowych może być rosyjski Łukoil.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Koncern paliwowy?

Tak. Dlatego, że od kilku lat stacje benzynowe są jednym z istotnych elementów strategii rozwoju dużych sieci handlowych w Polsce. Są tzw. traffic builderami, które mają skutecznie tanim paliwem przyciągnąć klienta do sklepów. Wszyscy najwięksi gracze tacy jak Carrefour, Tesco, Real czy Auchan rozwijaja sieci stacji paliwowych.

W tej chwili prosty upust od ceny na stacjach Orlenu, czyli cena niższa o 10-20 groszy jeszcze wystarcza aby skusić klientów. Wpuszczenie na rynek Łukoila będzie miało bardzo poważne konsekwencje, praktycznie dla wszystkich, w tym również sieci handlowych.

- Potencjalni klienci sklepów będą tankować taniej na stacjach Łukoila, powodując, że mniej będą kupować także w sklepach danej sieci?

- Myślę, że tak. W znacznym stopniu. Myślę, że sieci handlowe jeszcze nie do końca zdały sobie z tego sprawę, sieci stacji benzynowych również.

- Sieci i tak będą próbowały obniżyć proponowane ceny paliw?

- Walka cenowa z Orlenem nie była taka trudna. Natomiast z Łukoilem będzie już bardzo ciężko. Strategia najniższej ceny i podejście do rynku, które stanowi jedno: mieć najlepszą czyli najniższą cenę na rynku, na którym się działa. A to założenie, stoi w sprzeczności z interesami i strategią sieci handlowych, które miały ambicje na dzierżenie pierwszej ceny.

Pojawienie się nowego gracza, z bardzo silnym zapleczem (z tego co wiem planuje w Polsce budowę bazy surowcowej) może zburzyć dzisiejszą równowagę i odebrać sieciom argument w walce o konsumenta.

- Jednocześnie mówi się o tym, że Łukoil szuka okazji do przejęć sieci stacji paliw w Polsce. Mówi się o przejęciu wszystkich placówek należących do BP. Rosyjski koncern chce także sprzeawać u nas swoje tanie paliwo z rynku rosyjskiego.

- BP jest częściowo w rękach rosyjskich. Przynajmniej ta część brytyjskiego koncernu, która działa na terytorium Rosji, z tego co wiem w 50 proc. należy do Grupy Alpha, Michaiła Friedmana, konglomerat BP TNK. Sądzę, że to powiązanie może mieć tutaj duże znaczenie.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!