Dyskont najpopularniejszym sklepem dla Polaków
Polacy najchętniej robią zakupy w sklepach dyskontowych oraz w osiedlowych sklepach spożywczych. Hipermarkety są trzecim pod względem zainteresowania miejscem, do którego Polacy wybierają się po zakupy spożywcze, chemię, czy kosmetyki - wynika z badania PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzonego na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska.
W dyskontach robi zakupy 28 proc. Polaków, w sklepach osiedlowych 26 proc., a w hipermarketach 21 proc.
Jak wynika z badania, w hipermarketach najchętniej kupują młodzi w wieku od 18 do 35 lat, a do dyskontów częściej zaglądają osoby po 36 roku życia. Klientami osiedlowych sklepów są głównie osoby starsze, powyżej 56 lat, często emeryci.
Odzież i obuwie wielu Polaków nabywa na bazarach i targowiskach (28 proc.). Galerie handlowe (20 proc.) oraz specjalistyczne sklepy prywatne (20 proc.) cieszą się nie mniejszą popularnością wśród klientów kupujących ubrania.
Badania PAYBACK Consumer Monitor pokazują, że Polacy kupują z głową - 67 proc. sprawdza datę ważności produktów, a 59 proc. porównuje ceny przy kasie do tych na półkach sklepowych. W grę nie wchodzą też zbędne zakupy, 69 proc. dobrze wie, czego potrzebuje.
Bez względu na to, co kupuje polski konsument, kieruje się najpierw ceną, następnie jakością, a wybierając produkty spożywcze zwraca uwagę na ich świeżość.
