• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyskonty głównym kanałem spożywczym w Polsce. Biedronka nr. 1

Biedronka, której właścicielem jest Jeronimo Martins Polska SA, ma od dawna pozycję lidera w Polsce, obejmując 22 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych w ujęciu wartościowym w Polsce w 2020 r. Drugi gracz na polskim rynku Lidl jest daleko w tyle, obejmując zaledwie 8 proc. rynku spożywczego w kraju. Dyskonty są obecnie najszybciej rozwijającym się i już wiodącym kanałem spożywczym w Polsce - wynika z danych Euromonitor International.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2021, 12:28
Dyskonty głównym kanałem spożywczym w Polsce. Biedronka nr. 1
fot. Shutterstock

- Przewaga Biedronki została jeszcze wzmocniona przez pandemię COVID-19, dzięki szybkiemu dostosowaniu się do ograniczeń związanych z lockdownem, silnym kampaniom cenowym oraz dogodnym lokalizacjom bliżej konsumentów. W 2020 roku Biedronka nawiązała współpracę z Glovo w 20 największych miastach w Polsce, umożliwiając sprzedaż online i dostawę do domu szeregu produktów - komentuje Marija Milasevic, Senior Consultant w Euromonitor International.

- Ponadto, firma kontynuuje otwieranie nowych sklepów w Polsce w latach 2020-2021. Na jesień 2021 roku sieć zapowiedziała uruchomienie aplikacji mobilnej. Z powstającą aplikacją ma zostać zintegrowana karta lojalnościowa Moja Biedronka, która obecnie ma ok. 10 mln użytkowników. Przeniesienie karty lojalnościowej do aplikacji ma zwiększyć możliwości oferowania klientom nowych form promocyjnych, pozwolić na lepsze poznanie preferencji i oczekiwań zakupowych konsumentów - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Euromonitor wskazuje, że dyskonty są najszybciej rozwijającym się i już wiodącym kanałem spożywczym w Polsce. W ujęciu wartościowym kanał wzrósł w 2020 roku o 11% i osiągnął 35% udziałów całkowitej sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych w Polsce.

- Popularność wyżej wymienionego kanału dotyczy całej Europy, ale Polska ma najwyższą penetrację dyskontów wśród krajów Europy Wschodniej. Głównym czynnikiem rozwoju dyskontów w kraju jest racjonalność - pod względem ceny, asortymentu, lokalizacji i jakości produktów - stwierdza Marija Milasevic,

- Dyskonty odpowiadają na bieżące potrzeby konsumentów, oferując najlepszy stosunek ceny do jakości. Ponadto dyskonty aktywnie rozwijają swoją obecność w omnichannel, wprowadzając aplikacje mobilne, opcje dostawy online, współpracę z dostawcami zewnętrznymi itp. W 2020 roku w Polsce tylko e-commerce spożywczy osiągnął lepsze wyniki niż dyskonty - dodaje.

Z danych Euromonitor International. wynika, że wartość sprzedaży artykułów spożywczych online wzrosła o ponad 100 proc.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!