Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Dyskonty i sklepy convenience to najbardziej perspektywiczne kanały sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2017, 14:35
W 2016 r. rynek spożywczy w Polsce wzrósł o 3,8% r/r, do 253,8 mld zł. W tym samym okresie kanały dyskontowy oraz convenience rosły w ponad dwukrotnie szybszym tempie. Prognozy zaprezentowane w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2017” wskazują, że taka tendencja będzie się utrzymywać co najmniej do końca okresu objętego prognozą (lata 2017-2022) - informuje firma PMR.
Dyskonty i sklepy convenience to najbardziej perspektywiczne kanały sprzedaży

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak podaje firma PMR, wysokim wzrostom sprzedaży w wymienionych wyżej kanałach sprzyjać będą zmiany w zwyczajach konsumentów, którzy coraz częściej preferują dokonywanie mniejszych i częstszych zakupów w sklepach położonych blisko domu lub pracy ponad cotygodniowe wyprawy do hipermarketów. Konsumenci coraz częściej decydują się także na robienie w dyskontach zakupów kompleksowych, a nawet niespożywczych, czemu sprzyja rosnący asortyment tego typu sklepów. Nie bez powodu dwa pierwsze miejsca na liście sklepów, w których badani przez PMR robią zakupy zajęły Biedronka i Lidl, regularnie odwiedzane przez odpowiednio 61% i 29% respondentów.

Zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów wpływają także na dynamicznie rosnącą popularność sklepów convenience. To specyficzny rodzaj małych sklepów spożywczych, które zaprojektowane zostały przede wszystkim z myślą o centrach wielkich miast. Posiadają dłuższe godziny otwarcia, ofertę gastronomiczną a także proponują dodatkowe usługi, takie jak np. możliwość opłacenia rachunków. Sklepy typu convenience zyskiwać będą dzięki zmianom w charakterystyce konsumpcji (brak czasu na samodzielne przygotowanie posiłków, korzystanie z oferty dań gotowych i gastronomii), a z drugiej dzięki zmianom demograficznym (rosnąca liczba małych, nawet jednoosobowych gospodarstw domowych), które skutkują dokonywaniem mniejszych zakupów - informuje firma PMR.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!