• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyskonty odbierają klientów sklepom z winem

Dyskonty, które mają bezpośrednich dostawców win, nakładają na trunki tylko 3-, 5-proc. marżę. Dzięki temu sprzedają je o połowę taniej niż w specjalistycznych sklepach, odbierając im klientów - czytamy w serwisie forsal.pl.
  • Autor: forsal.pl
  • Data: 28-10-2012, 12:38
Dyskonty odbierają klientów sklepom z winem

Piotr Czułowski, prezes spółki Win-Cin przyznaje na łamach forsal.pl, że w tym roku sprzedaż w jego firmie spadła o 10 proc. Złą kondycję sklepów potwierdzają też badania wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland przygotowane na zlecenie DGP. Wynika z nich, że 46 proc. sprzedawców win znajduje się w słabej i bardzo złej kondycji finansowej. W segmencie hurtowym jest to 44,6 proc. firm.

Tymczasem dyskonty rozwijają ofertę skierowaną do klientów zainteresowanych winem. Sławomir Nitek z sieci Netto mówi serwisowi forsal.pl, że ma w planach podwojenie oferty. Dodaje, że w bieżącym roku Netto zanotowało wzrost sprzedazy wina na poziomie przynajmniej 10 proc.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • don chucho 2012-10-28 20:56:07

    Niech ci specjaliści od win obniżą marżę i zaczną sprzedawać więcej - cena czyni cuda:) W USA idą na ilość u nas wolą sprzedaż jedna butelkę i zarobić jakby sprzedali 20.

    Odpowiedz
  • Poz 2012-10-28 21:40:26

    Sieci mogą sobie pozwolić na niskie marże- proszę się zastanowić jakie podatki płacą, ile płacą pracownikom(zazwyczaj zatrudniają za grosze na zlecenie),pobierają od producentów dodatkowe opłaty np za gazetki itp- więc mogę obniżyć marżę a zwykły sklepikarz prowadzący sklep już tak różowo nie ma,koszty utrzymania lokalu, wysokie czynsze,pracownicy,towar z hurtowni a nie bezpośrednio od producenta...USA ??? zabawne, jak można porównywać USA do Polski? zupełnie inne realia

    Odpowiedz
  • Krzysiek 2012-10-29 12:03:41

    Chyba żartujecie sobie, że w markecie można sprzedać wino. W przypadku sprzedaży wina ważne jest, żeby ktoś potrafił sprzedać, czego w markecie nigdy nie wprowadzą. Na rynku jest tylu dostawców win, że można sobie spokojnie wybrać wina konkurencyjne do marketowych. I wcale nie trzeba handlować Carlo Rossi, żeby dobrze zarabiać...

    Odpowiedz
  • Jacek 2012-10-29 12:06:43

    Toż przykład WIN-CIN. Jak się nie umie reagować na potrzeby rynku Panie Prezesie i nie umie się działać w biznesie to może zacząć sprzedawać coś innego... lub generalnie dać sobie spokój...

    Odpowiedz
  • wojsew 2012-11-06 17:26:56

    do Poz - zastanów się co piszesz i co czytasz . \"a zwykły sklepikarz prowadzący sklep już tak różowo nie ma,koszty utrzymania lokalu, wysokie czynsze,pracownicy,towar z hurtowni a nie bezpośrednio od producenta...USA \" Zwykły sklepikarz nie bierze się za sprzedaż w niszy w której nie ma szans. A cała reszta jest taka sama jak w USA Przykre ale konkurencja jest nieubłagana. sam dostałem d doopę po otwraciu rynku tekstylnego od importerów a potem od półek w marketach. Narzekałem ale musiałem sie przestawić. Sam zacząłem importować . Wiem ze na tym sie nie skończy .

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!