- Sprzyja temu wiele czynników – np. to, że coraz więcej kobiet realizuje się zawodowo, nie mając czasu na gotowanie w domu, a godziny pracy są wydłużone, często poprzez długie dojazdy do miejsca pracy. Oprócz tego coraz więcej osób angażuje się w czasie wolnym w wiele aktywności, stąd potrzeba szybkiego i wygodnego sposobu na przygotowanie posiłku. To sprawia, że kategoria dań gotowych notuje wzrost sprzedaży – w okresie sierpień 2014-lipiec 2015 rynek dań gotowych osiągnął wartość ponad 345 mln zł – dodaje Szataniak.

Na trendzie convenience zyskują przede wszystkim średnie sklepy, które mimo tego, iż nie są duże, mają na tyle szeroki asortyment, że konsument bez trudu może w nich nabyć żywność, środki chemiczne czy inne artykuły.

– Brak kolejek, dostępność najpotrzebniejszych i najbardziej popularnych artykułów składa się na wygodę i szybkość robienia zakupów, którą konsument coraz bardziej ceni. W kanale tradycyjnym tylko segment Medium Food Stores nie zanotował spadku sprzedaży wolumenowej w badanym okresie sierpień 2014-lipiec 2015. Jednak driverem w kategorii – zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym – jest segment dyskonterów, który odpowiada za 35 proc. całej sprzedaży dań gotowych – stwierdza Szataniak.

Więcej na www.dlahandlu.pl

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl