W Biedronce udział marki własnej wyniósł 41 proc. ( w roku ubiegłym 43 proc.). Lidl jako jedyny zwiększył udział marek własnych do 89 proc., pozostając w dalszym ciągu liderem.

W hipermarketach tylko Tesco i Auchan zwiększyły udział marek własnych o 2 p.p. (do odpowiednio 12 proc. i 3 proc.) Kaufland natomiast bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 16 proc. do 8 proc.

Również w kanale supermarketów Tesco poświęciło markom własnym więcej miejsca niż w ubiegłym roku (wzrost z 9 proc. do 16 proc.). Na pierwszym miejscu jest niezmiennie Intermarche (25 proc. - wzrost o 3 p.p.).

Spadek znaczenia marek własnych ma miejsce w sieciach kanału cash&carry, a szczególnie w Eurocash, który o ponad połowę zmniejszył powierzchnie gazetek dla marek własnych.

Wśród małych sklepów spożywczych wyróżnia się Odido z udziałem 31 proc., oraz Chata Polska ze spadkiem o 6 p.p. do 11 proc.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl