Dyskonty rzadziej eksponują marki własne w gazetkach reklamowych
- Autor: ABR SESTA
- Data: 07-08-2012, 10:01

W Biedronce udział marki własnej wyniósł 41 proc. ( w roku ubiegłym 43 proc.). Lidl jako jedyny zwiększył udział marek własnych do 89 proc., pozostając w dalszym ciągu liderem.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W hipermarketach tylko Tesco i Auchan zwiększyły udział marek własnych o 2 p.p. (do odpowiednio 12 proc. i 3 proc.) Kaufland natomiast bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 16 proc. do 8 proc.Również w kanale supermarketów Tesco poświęciło markom własnym więcej miejsca niż w ubiegłym roku (wzrost z 9 proc. do 16 proc.). Na pierwszym miejscu jest niezmiennie Intermarche (25 proc. - wzrost o 3 p.p.).
Spadek znaczenia marek własnych ma miejsce w sieciach kanału cash&carry, a szczególnie w Eurocash, który o ponad połowę zmniejszył powierzchnie gazetek dla marek własnych.
Wśród małych sklepów spożywczych wyróżnia się Odido z udziałem 31 proc., oraz Chata Polska ze spadkiem o 6 p.p. do 11 proc.
Powiązane tematy:
-
Lidl walczy o wartość koszyka i użytkowników aplikacji. Rozda im 10 zł na zakupy
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
-
Kanał Sportowy wycofuje szklanki z Biedronki. Krzysztof Stanowski przeprasza
-
Pracownicy dyskontów nad morzem już boją się lata
-
Czy inflacja zachwieje pozycją dyskontów w Polsce?
-
handlowy czwartek
Dyskonty zmieniają się w „demokratyczne delikatesy” a marki własne rosną w siłę
-
AT Kearney: Biedronka, Lidl, Aldi, Netto zmieniają się w „demokratyczne delikatesy”
-
Klasyczna bitwa dyskontów na piwne promocje przed majówką: Lidl daje 4 piwa gratis
-
Lidl jest na polskim rynku od 20 lat. Sieć chwali się eksportem polskich produktów
-
Aldi w swojej kampanii employer brandongowej stawia m.in. na… klapki Kubota
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)