63 proc. Polaków robi zakupy z Biedronce, z czego dla 13 proc. to jedyne miejsce zakupów. Raport PBS „Klienci sieci handlowych" potwierdza obserwacje o zmieniającym się wizerunku i przekroju społecznym klientów sieci dyskontowych (Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland, Aldi). Wiek, wykształcenie czy zasobność portfela kupujących w tych sklepach nie różnią się wyraźnie od tych cech klientów polskich czy zagranicznych sieci hiper - i supermarketów. Polacy polubili zakupy w sieciach dyskontowych - satysfakcja z ich usług znacznie przewyższa noty wystawiane innym kategoriom sieci handlowych.

Co czwarty Polak robi zakupy w polskich sieciach handlowych (Społem, Alma, Piotr i Paweł, Stokrotka, Polomarket, Bomi). Spośród nich najczęściej odwiedzany jest Społem. Jednocześnie jest to najniżej - obok Polomarketu - oceniana w rankingu marka. Wśród rodzimych sieci zupełnym przeciwieństwem są delikatesy Alma oraz Piotr i Paweł, które z racji swojego bardziej prestiżowego charakteru i lokalizacji w dużych miastach, nie są zbyt popularne, to jednak otrzymały bardzo wysokie oceny od swoich klientów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl