Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Dyskonty zwiększają asortyment

Jak informuje wyborcza.biz, dyskonty zwiększają liczbę oferowanych produktów. Biedronka pod względem liczby proponowanych towarów wyprzedziła Lidla.
  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 28-06-2015, 20:09
Dyskonty zwiększają asortyment
Sieci zwiększają oferowany asortyment

Biedronka obecnie ma w ofercie o 50 proc. produktów niż jeszcze trzy miesiące temu. Zdaniem serwisu wyborcza.biz, może to prowadzić do redukcji liczby sieci handlowych.

 W ostatnich trzech miesiącach liczba produktów dostępnych w jej sklepach wzrosła o 55 proc. W handlu to niewyobrażalna ilość. Sklepy Biedronki spuchły – pisze wyborcza.biz. Dodaje, że to jedna z bardziej spektakularnych zmian strategii wśród firm od roku 1989.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

 Jak wynika z analiz instytutu badawczego ABR Sesta, na które powołuje się wyborcza.biz, Biedronka zwiększyła ilość mrożonek - aż o 134 proc. w porównaniu z lutym tego roku, mięsa i wędlin – wzrost o 115 proc., więcej garmażerki - o 163 proc. Zwiększyły się także półki z nabiałem - o 43 proc. W dziale napojów mamy aż o 82 proc. większy wybór, a w alkoholach - o 23 proc. Przybyło też produktów w kategorii chemia domowa i kosmetyki.

 Także właściciele Lidla powiększyli liczbę towarów na półkach w sumie o 16 proc.. Jest tu więcej mięsa i wędlin (o 40 proc.), więcej produktów świeżych (o 30 proc.), a prawie o jedną trzecią zwiększono asortyment na półkach z garmażerką oraz chemią i kosmetykami.

 Obecnie przeciętna Biedronka ma 2,4 tys. produktów, Lidl - 2,2 tys. Jako przykład serwis podaje, że obie sieci mają niemal identyczną liczbę słodyczy i ciastek na półkach. Biedronka ma ich w asortymencie 228, Lidl – 229. Także żywność dla dzieci i sery Biedronka i Lidl ma prawie tyle samo.

 Powodem tych działań jest walka o klienta, który w pewnym momencie zaczął odpływać do Lidla i częściowo Kauflandu.

 Zdaniem serwisu zmiana strategii Biedronki zaczyna przynosić rezultaty, gdyż po wprowadzeniu nowego asortymentu, jej obroty zaczęły rosnąć. A dodatkowo, oba wiodące dyskonty postawiły na produkty ze średniej półki. Nowe podejście dyskontów może skutkować problemami takich supermarketów jak Intermarché, Mila, Polomarket, Alma czy Piotr i Paweł. Może się okazać, że wkrótce usłyszymy o nowych fuzjach sieci handlowych. 

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Piotr C. 2015-07-14 11:44:59

    Jeśli chodzi o chemie domową to nie zauważyłem, żeby wybierali polskich producentów. mamy naprawdę fajne środki, a sieci mają obiekcje co do ich wprowadzania. np. takie: www.mcintosh.pl czy www.nanomax.pl to są polskie środki czystości narazie ciężko dostępne właśnie przez ograniczenia które sieci narzucają.

    Odpowiedz
    • Krzysiek 2020-07-10 21:48:09

      no właśnie, ale pracownicy na kasach używają nanomaxa... czemu ? bo są dużo lepsze niż inne.

      Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!