Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Dzień Chleba: Jakie pieczywo smakuje klientom Biedronki mieszkającym w różnych regionach Polski?

Z okazji Światowego Dnia Chleba, który obchodzony jest 16 października Biedronka przygotowała mapę polskich smaków związanych z pieczywem.

Dzień Chleba: Jakie pieczywo smakuje klientom Biedronki mieszkającym w różnych regionach Polski?
Dzień Chleba w Biedronce: Jakie pieczywo smakuje klientom sieci? fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-10-2020, 13:03

Spożywanie pieczywa to jedna z naszych kulinarnych tradycji i silnie zakorzeniony zwyczaj. Od początku 2020 roku klienci Biedronki kupili ponad 324 miliony kajzerek i ponad 83 miliony sztuk chleba pszenno-żytniego. Popularnością cieszą się też bułki poznańskie, które wybierane były prawie 72 miliony razy. Klienci kochają chleby rodzinny i słowiański, których to kupili odpowiednio ponad 9,5 miliona oraz 6,7 miliona. 

- Biedronka jest największą siecią sklepów w Polsce, dopasowuje jednak swoją ofertę do regionalnych preferencji klientów. Ważne jest dla nas, by każdy mógł znaleźć swój ulubiony rodzaj pieczywa na półkach naszej sieci – bez względu czy jest to pieczywo pakowane, wypiekane na miejscu czy dostarczane przez lokalne piekarnie - mówi Michał Szajewski, kupiec odpowiedzialny za pieczywo regionalne w sieci Biedronka.

Trzy składniki – tyle wystarczy do produkcji prawdziwego pieczywa. Są nimi woda i mąka, z których przygotowuje się zakwas oraz sól. Przepis jest prosty jednak efekty mogą się wielce różnić. Chleb przyjmować może różne formy, każdy może znaleźć dokładnie taki jaki mu odpowiada. Zapraszamy na podróż po smakowej mapie Polski!

Mapa polskich smaków

Mieszkańcy Podlasia na przykład chętnie wybierają pieczywo żytnie i kwaśne, zwykle foremkowe. Chleb sprzedawany zwykle jest bez posypki, chociaż posypka z ziarnami jest popularna na chlebach specjalnych.  Na wschodzie województwa warmińsko-mazurskiego dominuje pieczywo żytnie, ciężkie i kwaśne. Im bardziej na zachód tym popularniejsze są chleby mieszane żytnio-pszenne z co raz większym udziałem mąki pszennej.

pomorze zachód.jpg

Mieszkańcy Krainy Wielkich Jezior preferują bardziej posypkę z ziaren niż z mąki. Pieczywo sprzedawane na Pomorzu jest zwykle lekkie, mieszane, bez posypki z mąki. Tradycyjne dodatki to maślanka, smalec i ziemniaki.  Z kolei pomorzanie zachodni wybierają  zwykle wypieki mieszane, popularne są tutaj miękkie chleby. W przeciwieństwie do wschodniej części Pomorza preferowana jest tu posypka z mąki. Ponadto chętnie spożywane jest pieczywo wieloziarniste, ale nie ciężkie.

podkarpacie lubelszczyzna.jpg

Ślązacy sięgają głównie po pieczywo pszenno-żytnie. Bułki i chleby, które trafiają na ich stoły często zawierają ziarna. Najpopularniejsze w tym regionie jest pieczywo miękkie z delikatną skórką.

Na Podkarpaciu króluje miękkie pieczywo pszenne. Preferowane są tutaj lekkie, nie zbite chleby ziarniste. Pieczywo drobne lądujące w koszykach zakupowych to również  głównie wypieki pszenne i lekkie. W Lubelskiem z kolei klienci Biedronki wybierają pieczywo cięższe, kwaśne i żytnie pieczywo posypane mąką. Produktem typowo regionalnym jest cebularz. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    chleb RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!