Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Dźwignią e-sklepu jest wyszukiwarka

Dźwignią e-sklepu jest wyszukiwarka, a to, że klient trafił na daną stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.

Dźwignią e-sklepu jest wyszukiwarka
Tylko 3 na 100 gości e-sklepów dokonuje zakupu fot. Shutterstock
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-01-2016, 11:10

Agata Lejman, ekspert SalesBee ocenia, że w odróżnieniu od większości stron internetowych te należące do kategorii e-commerce zawierają powielone wersje podstawowej strony gdzie każda kolejna kopia odpowiada jednemu produktowi. W ten sposób jeden serwis zawiera setki i tysiące podstron. Nie trudno zgubić się w ich gąszczu.

Ekspert SalesBee podkreśla, że niestety nadal wiele sklepów nie ma dobrych, rozbudowanych wyszukiwarek, które usprawniają znalezienie tego co klienta interesuje. Azakupy w Internecie powinny być proste, szybkie i przyjemne. Serwisy, które zainwestowały w dobrą wyszukiwarkę zyskały też na tzw. user experience czyli stały się przyjazne dla użytkownika. Czytelne i proste narzędzie pozwala kupującym szybko znaleźć produkt, co przekłada się na zadowolenie klienta i wzrost sprzedaży. Siłę dobrej nawigacji po stronie internetowej e-sklepu widać po tym jak wpływa na sprzedaż.

Agata Lejman wskazuje też, że podstawą prac nad usprawnieniem działania naszej strony jest odpowiednie pogrupowanie towaru. Pierwszym punktem pracy nad wyszukiwarką jest dodanie filtrów umożlwiających pogrupowanie produktów wedle wszystkich możliwych cech wyróżniających. Warto również dodać filtry pozwalające na odszukanie produktu najbardziej nam odpowiadającego z tej samej, wąskiej kategorii. Należy też dobrze wyeksponować wszystkie wybrane przez użytkownika filtry tak żeby mógł w każdej chwili je usunąć czy zmodyfikować.

Kolejnym etapem jest dostosowanie zarówno strony jak i samej wyszukiwarki do korzystania na urządzeniach mobilnych.

Ostatnim ale równie ważnym aspektem prac nad dobrą wyszukiwarką w e-sklepie jest zadbanie o to by nie duplikować treści. Powinniśmy ją tak skonstruować by ścieżka prowadząca do wyszukiwanego produktu była prosta i zrozumiała dla klienta. Z drugiej strony jest to również istotne dla wyszukiwarek internetowych, które indeksują strony i mają wpływ na ich pozycjonowanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    Agata Lejman RSS ALERT    /    SalesBee RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    e-sklep RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Paweł 2016-01-27 09:21:06
    Na rynku są już dostępne otwarte e-platformy również dla handlu hurtowego z rozbudowanymi funkcjami wyszukiwarki - polecam hurtum.pl
  • Magdalena Gołębiewska, HURTUM 2016-01-27 10:23:06
    @Paweł - dzięki za dobre słowo :) Cały czas pracujemy nad rozwojem naszego rozwiązania tak aby nie tylko pozwałało na zaawansowane wyszukiwanie i filtrowanie, ale również automatyzowało procesy (np. powtarzalne zakupy, przypomnienia, algorytmy optymalizacyjne). Takie opinie jak Twoje dają wiatr w żagle ;)
  • artmetic ekonsulting 2016-01-29 02:38:01
    Strony www, rozwiązania dla e-commerce oraz zaawansowane wyszukiwarki: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!