Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-commerce odpowiada za 8 proc. sprzedaży Alma Market

- Jako sieć delikatesowa mamy przede wszystkim klientów klasycznych, którzy chcą produktu fizycznie dotknąć, powąchać, i którzy mają bardzo konkretne oczekiwania wobec oferty i jakości obsługi. To osoby, które kochają jedzenie i gotowanie. I mimo, że jesteśmy w stanie dostarczyć tą samą jakość w kanale internetowym, klienci wciąż chętniej wybierają doświadczenie związane z zakupami w klasycznym sklepie delikatesowym - mówi Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

E-commerce odpowiada za 8 proc. sprzedaży Alma Market
Na zdj. Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market

Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
Data: 29-05-2015, 14:11

Mazgaj zauważa przy tym, że internetyzacja życia codziennego w Polsce postępuje i na te trendy trzeba odpowiedzieć. Z tego względu Alma Market kładzie duży nacisk na obecność w nowych kanałach, przede wszystkim w formie sklepu internetowego.

- W wielu sytuacjach zakupy internetowe to po prostu autentyczne ułatwienie. Nie bez powodu np. obserwujemy znaczne nasilenie zakupów internetowych w miesiącach zimowych, kiedy dojazd do sklepu nie jest szczególną przyjemnością - tłumaczy Mazgaj.

Innym zjawiskiem zauważalnym w kanale online jest większy koszyk zakupowy w porównaniu z kanałem fizycznym. Wynikać może to z darmowej dostawy przy określonej wartości zakupów, ale także z faktu, że w przypadku konieczności zrobienia dużych zakupów - a więc i ciężkich - dostawa do domu jest wielkim ułatwieniem.

- Dochodzi tu aspekt unikalności naszej oferty i wielkości sieci fizycznych sklepów – wielu z naszych produktów klient nie znajdzie w sklepach w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, a nie jesteśmy w stanie być wszechobecni jak dyskonty. Tak więc, choć e-commerce nie jest uniwersalną receptą dla każdej sieci detalicznej, w naszym przypadku się sprawdza. W kanale internetowym realizujemy już 8 proc. naszej rocznej sprzedaży, a żeby obsłużyć klientów z Warszawy, musieliśmy otworzyć oddzielny magazyn na zamówienia internetowe - podkreśla prezes Alma Market.

Sieć zarządzana przez Jerzego Mazgaja stara się także wykorzystać możliwości związane z technologią mobilną. Uruchomiła np. aplikację Smart Menu, dzięki której klienci otrzymują przepisy i porady kulinarne powiązane z listami zakupowymi.

- Możliwości wykorzystania nowych technologii jest bardzo wiele, np. w połowie 2014 roku we współpracy z firmą Samsung umożliwiliśmy klientom zakupy w sklepie internetowym wyłącznie przy wykorzystaniu telewizora - mówi Mazgaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Alma Market RSS ALERT    /    Alma24.pl RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-handel w Polsce RSS ALERT    /    sklepy internetowe RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!