Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

E-commerce szeroko otwiera drzwi dla każdego

- W segmencie e-commerce podoba mi się to, że szeroko otwiera drzwi dla każdego. W przeciwieństwie do handlu tradycyjnego, inwestycje w prowadzenie biznesu z Allegro nie są duże. Obniżamy te koszty każdego roku, by umożliwić polskim przedsiębiorcom rozpoczęcie przygody z e-commerce. Sam sektor ma ważną cechę zrównoważoną - pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta - mówił podczas webinaru e-Izby "Jak można równoważyć e-commerce?" Damian Zapłata, CCO, członek zarządu Allegro.

E-commerce szeroko otwiera drzwi dla każdego
Damian Zapłata, CCO, członek zarządu Allegro, fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 25-03-2021, 18:51

- Skracamy drogę od produktu do klienta, to pozwala zmniejszyć ślad węglowy, a przy tym nie wymaga skomplikowanej logistyki. Zrównoważony rozwój to nie tylko kwestie środowiskowe, ale i demokratyzacja dotarcia do klienta - uważa Damian Zapłata.

Czy dla konsumentów ważne jest, jak zbudowany jest łańcuch dostaw? - Ta kwestia ma coraz większe znaczenie. Na ekologię duży nacisk kładą nasi pracownicy. W przypadku parterów i klientów wygląda to różnie - oczywiście proekologiczna postawa przybiera na sile, ale to jeszcze nie jest standard. Chcemy dobrze informować konsumentów o produktach, wskazywać te ekologiczne - widzimy, że ma to wpływ na ich sprzedaż. Naszą rolą jest propagowanie "zielonych" rozwiązań, aby z czasem stały się oczywiste. Mam tu na myśli redukcję plastiku, opakowania z recyklingu. Podejmowaliśmy już próby, aby przekonać do tego sprzedawców, jednak wiąże się to z wyższymi kosztami, dlatego firmy jeszcze nie decydują się masowo na ekologiczne rozwiązania - mówił przedstawiciel Allegro.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Damian Zapłata podkreślił wagę nowoczesnej logistyki w dzisiejszym e-commerce. - Dostawa w 24h jest już naturalnym oczekiwaniem ze strony klienta. Wkrótce będzie on wymagał dostawy tego samego dnia. Czekamy na nowe rozwiązania, które nam w tym pomogą - np. mikromagazyny, które pozwolą w 10-20 minut dotrzeć z małą przesyłką, czy tzw. dark stores. To wkrótce pojawi się także w Polsce, bo jest na to zapotrzebowanie. W Warszawie mamy już same day delivery. Takie zamówienia realizujemy z magazynu pod miastem, ale na ograniczonym asortymencie około 200 tys. produktów. Proponujemy tę usługę naszym partnerom, korzysta z niej kilkaset firm. Wciąż dużym wyzwaniem jest ostatnia mila. Dzięki rozbudowywanej sieci paczkomatów i punktów odbioru możemy ograniczyć emisję CO2 o 70 proc. Warto promować te metody dostaw - powiedział.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Damian Zapłata RSS ALERT    /    Allegro RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.179.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!