Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

E-grocery rośnie, ale wyzwań wciąż przybywa (wywiad)

  • Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl
  • Data: 20-10-2021, 20:35
- Wśród firm spożywczych działających w online ponad 70 proc. ocenia wejście w e-commerce jako sukces, podczas gdy w innych branżach tylko połowa firm - mówi Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.
E-grocery rośnie, ale wyzwań wciąż przybywa (wywiad)
Wyzwania e-grocery; fot. unsplash.com

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

  • Według danych GUS e-handel żywnością w Polsce stanowi w poszczególnych miesiącach od 0,6 do 1 proc. sprzedaży ogółem żywności, napojów i wyrobów tytoniowych.
  • Tylko co piąta firma handlowa z artykułami żywnościowymi sprzedaje online. Oznacza to, że w branży spożywczej penetracja rozwiązań e-commerce jest wyraźnie niższa niż w innych grupach produktów.

Firmy spożywcze nadal utrzymują pewną rezerwę wobec e-handlu...

Urszula Kłosiewicz-Górecka, Zespół Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym: Nie zmieniła tego nawet pandemia. Ponad połowa przedsiębiorstw handlu żywnością nie dostrzegła, by przyspieszyła ona rozwój e-handlu, podczas gdy w innych branżach takie przyspieszenie zauważyło aż 2/3 firm. Tym niemniej, obserwuje się rosnące zainteresowanie e-handlem żywnością. Powstają zarówno podmioty koncentrujące się wyłącznie na tej formie sprzedaży, jak również sieci handlowe łączące sprzedaż online i offline czy specjalne platformy pozwalające na e-sprzedaż. Coraz częściej producenci żywności oraz stacjonarne firmy hurtowe i detaliczne dostrzegają, że sprzedaż online może być drugim ważnym kanałem dystrybucji pomagającym w zwiększeniu sprzedaży i stanowiącym szansę na pozyskanie nowych klientów. 

Dalsza część artykułu (85%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!