• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

E-handel nie boi się kryzysu gospodarczego

W czasach kryzysu Polacy nie odwrócili się od handlu w sieci. W ubiegłym roku kupili tam towary warte nawet 12 mld zł. O połowę więcej niż rok wcześniej. Internetowy handel opiera się kryzysowi. Niemal dla wszystkich największych e-sklepów 2008 rok był lepszy od 2007. Liderem pozostaje Agito, na drugie miejsce wskoczył Merlin. Trzeci Komputronik więcej zarabia dzięki salonom niż sprzedaży w sieci - podaje serwis rp.pl.
  • Autor: rp.pl
  • Data: 07-02-2009, 09:20

Jak podaje rp.pl, spowolnienie gospodarcze nie zraziło Polaków do zakupów w sieci. Z szacunków firmy Sklepy24.pl wynika, że w zeszłym roku kupiliśmy tam towary warte 11 - 12 mld zł. Klienci szturmowali e-sklepy także w czasie świąt, gdy pojawiły się już pierwsze informacje o zwolnieniach i wiadomo było, że kryzys nie ominie Polski. W czwartym kwartale 2008 r. obroty lidera polskiego rynku aukcyjnego Allegro.pl skoczyły aż o 33 proc., a największego sklepu online Agito.pl o 37 proc. I choć to mniej, niż liczyły spółki, to i tak trudno znaleźć w Polsce branże, której wyniki poprawiłyby się aż tak znacząco. - Wciąż przybywa klientów sklepów internetowych.

Polski konsument dopiero uczy się kupować z domu. Obecnie 2 proc. wartości rynku handlu detalicznego przypada na sieć, ale będzie ona stopniowo rosła do 10 proc. - przekonuje Tomasz Bator, wiceprezes zarządu Agito SA. Liderzy rynku mogą zaliczyć ubiegły rok do udanych. Agito.pl, sprzedał towary warte 180 mln zł, aż o 60 mln zł więcej niż w 2007 roku. Merlin. pl poprawił swoje wyniki o 26 mln zł, do 119 mln zł, awansując na drugie pod tym względem miejsce w polskim e-handlu. Konkurencyjny Empik.pl może pochwalić się wynikiem o 35 mln zł lepszym niż rok wcześniej (wzrost z 50 do 85 mln zł).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według analityków handel elektroniczny może przetrwać gospodarczą zawieruchę. Ich atutem są niskie ceny. E-sklepy liczą, że w czasach kryzysu przyciągnie to do nich klientów, kosztem tradycyjnych sieci sprzedaży.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!