Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

E-handel spożywczy: Możliwa jest sprzedaż na poziomie miliarda zł

Chociaż e-handel spożywczy jest bardzo szybko rosnącym segmentem e-commerce w Polsce, to istnieje jeszcze wiele barier, które mu w tym wzroście przeszkadzają. Podstawowe argumenty kategorii – łatwość, szybkość i wygoda zakupów – pozostawiają wiele do życzenia – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

E-handel spożywczy: Możliwa jest sprzedaż na poziomie miliarda zł
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot.

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-04-2016, 11:19

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot tłumaczy, że Polacy są przyzwyczajeni do zakupów w formie tradycyjnej i czerpią z tego przyjemność.

– Jeśli dodamy do tego dodatkową cenę dostawy, wciąż niepełną ofertę i mocno ograniczony zasięg większości e-sklepów, widzimy, że Polacy mają cały czas za dużo powodów, żeby rezygnować z klikania w 1 kg bananów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek.

Zaznacza, że podstawowe argumenty kategorii – łatwość, szybkość i wygoda zakupów – pozostawiają wiele do życzenia.

– Polskie e-sklepy spożywcze wciąż uczą się prostego, intuicyjnego User Experience, a pierwsze zakupy on-line zajmują niewiele mniej niż zakupy w pobliskim dyskoncie – tłumaczy ekspert firmy Melting Pot.

Dodaje, iż nie zmienia to faktu, że mówimy o najszybciej rosnącym segmencie polskiego e-commerce – według KPMG wartość sprzedaży wzrosła blisko trzykrotnie od 2008 roku.

– Najprawdopodobniej nie urośnie on do poziomu Wielkiej Brytanii, gdzie zakupy on-line stanowią ponad 5 proc. rynku, ale osiągnięcie całkowitej sprzedaży na poziomie miliarda złotych to tylko kwestia czasu i inwestycji – prognozuje Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że w odróżnieniu od Brytyjczyków, polscy sprzedawcy traktują rynek on-line jako jedynie dodatkowy element strategii multikanałowej.

– Nic dziwnego, zapewnienie odpowiedniej jakości usługi wymaga kapitału, o który trudno na rynku minimalnej rentowności i widma nowej ustawy podatkowej – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    e-handel artykułami spożywczymi RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Karol 2016-04-05 23:32:27
    A kiedy przyjdzie czas na hurtowy e-commerce FMCG?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!