Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

E-handel spożywczy musi oswoić klientów

Klienci muszą się oswoić z nową formą zakupów spożywczych, jaką jest sprzedaż online. To długi proces, ale odpowiednio wspomagany przez działania reklamowe i stale podnoszoną jakość i szybkość obsługi, ma szansę zmienić nawyki zakupowe polskich konsumentów. – Klient musi mieć poczucie, że dostaje tą samą jakość i cenę co fizycznie, ale w prostszy, wygodniejszy i bezpieczny sposób – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

E-handel spożywczy musi oswoić klientów
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2016, 10:19

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot tłumaczy, że odpowiednia jakość obsługi e-sklepów spożywczych wymaga kapitału.

– Dlatego tak istotne dla rozwoju rynku będą wyniki Almy, dla której kanał on-line ma znaczenie strategiczne – sieć nie dysponuje konkurencyjną liczbą sklepów fizycznych, dlatego inwestuje (co widać) w kanał on-line, który dla ich młodszej, wielkomiejskiej grupy konsumentów nie stanowi tak dużej bariery – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek.

Dodaje, że ci konsumenci mogli już na własne oczy zobaczyć jakość i unikalność oferowanego  w sklepach portfolio produktów.

– Jeśli inwestycje Almy w kanał internetowy przyniosą znaczący sukces, więksi gracze szybciej zainwestują w ten segment rynku. Bo prędzej czy później każdy z nich zaistnieje on-line – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Zaznacza, że już teraz do wejścia na rynek szykuje się Biedronka, Eurocash wszedł w partnerstwo z Frisco, Merlin współpracuje z Almą, rozwiązania click&collect testuje też Integer (InPost).

– Dzieje się tak, ponieważ zbyt duża grupa ludzi potrzebuje takiego rozwiązania. A klient on-line to nie tylko większy koszyk zakupowy niż off-line, ale też szeroka baza danych, która może posłużyć do optymalizacji portfolio i personalizacji doświadczenia marki – wyjaśnia ekspert Melting Pot.

Według Radosława Kaczmarka musi jednak minąć trochę czasu, aby konsument oswoił się z nową formą zakupów.

– Żeby jednak Internet zaczął odgrywać istotną rolę, konsument musi mieć poczucie, że dostaje tą samą jakość i cenę co fizycznie, ale w prostszy, wygodniejszy i bezpieczny sposób. A zanim to się stanie, musi tą formę zakupów poznać i się z nią oswoić, co nie stanie się bez działań reklamowych i unikalnych propozycji produktowych – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Przeczytaj też:

E-handel spożywczy trafia na barierę przyzwyczajeń zakupowych

E-handel spożywczy: Możliwa jest sprzedaż na poziomie miliarda zł

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    e-handel artykułami spożywczymi RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!