Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

E-handel spożywczy trafia na barierę przyzwyczajeń zakupowych

Rynek polskich e-sklepów spożywczych jest obecnie w fazie wczesnego rozwoju. Z jednej strony ma wielki potencjał, z drugiej napotyka na bariery w postaci przyzwyczajeń Polaków do zakupów w tradycyjnych kanałach sprzedaży – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

E-handel spożywczy trafia na barierę przyzwyczajeń zakupowych
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Fot

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 01-04-2016, 10:34

– Obecnie co drugi Polak robi zakupy on-line – przekonaliśmy się już do kupowania niewidzianych na żywo książek, laptopów i telewizorów. W ostatnich latach padł nawet bastion ubrań, których przecież nie przymierzymy przez Internet – Zalando (a już wiele lat temu na amerykańskim rynku sklep Zappos) pokazało, że odpowiednio skonstruowana oferta jest w stanie skruszyć nawet poważne bariery – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Zaznacza, że ostatnie na tej drodze wydają się być artykuły spożywcze – prawdopodobnie najtrudniejsze do sprzedawania w kanale on-line. Z danych KPMG i Euromonitora wynika, że jeszcze w 2014 roku oferowało je ponad 400 sklepów, które łącznie złożyły się na jedynie 0,2 proc. całkowitej sprzedaży fizycznej.

– To 0,2 proc. wygląda nieco lepiej jeśli sprawdzimy, że odpowiadało za 269 mln zł. Znowu jednak zastanawiające jest, że tak niski poziom udziałów utrzymuje się od kilku lat pomimo tego, że blisko 4,5 mln Polaków deklaruje, że robiło już zakupy spożywcze w Internecie – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że nie trzeba dużo liczyć, żeby zobaczyć, że ludzie, którzy są świadomi oferty i otwarci na jej wypróbowanie, w dalszym ciągu kupują przede wszystkim off-line.

– Wiążę się to przede wszystkim z przyzwyczajeniami Polaków do tradycyjnego rytuału zakupowego, który nie tylko daje możliwość własnoręcznego sprawdzenia jakości i świeżości tego wkładamy do koszyka, ale też sam w sobie dla wielu z nas stanowi przyjemne doświadczenie – wyjaśnia ekspert Melting Pot.

Według firmy Gemius wartość całego rynku e-commerce w Polsce wynosi blisko 27 mld zł. Eksperci przewidują, że najbliższym czasie wartość ta wzrośnie do 32 mld zł. W 2015 roku więcej niż jedna piąta konsumentów zakupiła artykuły spożywcze przez internet. To niemal o połowę więcej osób niż rok wcześniej.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Melting Pot RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    e-handel artykułami spożywczymi RSS ALERT    /    e-sklepy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.204.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!