Problem braku kurierów i opóźniających się dostaw, z którym boryka się wiele firm z branży logistycznej, w ciągu najbliższych lat zostanie rozwiązany. Zmiany wymusi rosnący w dwucyfrowym tempie handel internetowy, w tym coraz popularniejsze zakupy świeżych artykułów spożywczych i jedzenia z restauracji, a także związana z tym presja klientów na czas dostawy.

– Handel online wymusza stałe poszukiwanie rozwiązań, które są wygodne dla e-sklepów i dla korzystających z nich internautów. Szybkie dostarczenie zamówienia ze sklepu z możliwością śledzenia przesyłki po drodze i – w razie konieczności – łatwy zwrot to dziś standard – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Aż 78 proc. firm logistycznych planuje do 2023 r. zaoferować dostawy tego samego dnia. Według firmy General Logistics Systems w segmencie konsumenckim takie dostawy w 2020 r. mogą stanowić 15–20 proc. przesyłek w Europie.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl