Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

E-handel zgarnie ponad 50 proc. sprzedaży?

Według najnowszego raportu European Cross-Channel Retail Sales Forecast do 2020 roku aż 53 proc. całkowitej sprzedaży prowadzonej na terenie Europy będzie prowadzone drogą elektroniczną. Badanie podkreśla, ze wartość handlu cross-channel w Europie osiągnie w tym czasie poziom 704 mld euro, co oznacza wzrost wobec kwoty 457 mld euro, jakie wygenerował on w tym roku.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-08-2015, 13:36
E-handel zgarnie ponad 50 proc. sprzedaży?
Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl. Fot. PTWP / ŻelaznaStudio (Paweł Pawłowski)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Transakcje cross-channel rozumiane są jako te, które konsumenci inicjują za pośrednictwem internetu, jednak ich finalizację przeprowadzają poza nim. Według badania przeprowadzonego przez ośrodek Forester, połączenie kanału cross-channel z handlem internetowym może przełożyć się na wzrost wartości sprzedaży do poziomu nawet 947 miliardów euro. Zmiany te najbardziej odczuwalne będą w północnej części Europy, a według prognoz przesunięcia z tradycyjnego modelu sprzedażowego do kanału online do 2020 roku najbardziej widoczne będą w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, z raportu wynika, że aż 21 proc. dorosłych Europejczyków regularnie przegląda i poszukuje produktów w internecie. Z kolei sporadyczne korzystanie z oferty e-sklepów deklaruje 26 proc. z nich.

- Prognozy ośrodka badawczego Forester potwierdzają wzrost zainteresowania e-zakupami i dynamiczny rozwój sektora e-commerce. Założenie, zgodnie z którym do 2020 roku aż 53 proc. całkowitej sprzedaży w Europie będzie generował właśnie kanał elektroniczny oznacza, że firmy mają już tylko pięć lat na zdobycie pozycji na rynku e-commerce. To kluczowy moment, w którym wszystkie zainteresowane nim podmioty powinny skupić się na wdrażaniu innowacji i wykorzystaniu efektu pierwszeństwa ugruntowującego ich siłę w branży - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • tutej 2015-08-04 11:45:35

    Paczkomaty tak bardzo usprawniły cały proces zamówien dla e-sklepów, ze nie ma bata. Zyski w tym sektorze wzrosną.

    Odpowiedz
  • deniskopec 2015-08-04 11:54:59

    to wszystko wyszło przez urzadzenia mobilne, ten kto bedzie kierowal na nich ruchem ten bedzie zwyciezca

    Odpowiedz
  • vaporinthewid 2015-08-04 12:09:03

    nie chce sie listonoszom z poczty polskiej pracowac to co sie dziwią, że zastępuje ich fala nowych, młodych ludzi, którzy rozwijają sie zawodowo i nie mają problemu z tym by wejsć nad drugie piętro i zostawić polecony a nie od razu awizo.

    Odpowiedz
  • interMedioan 2015-08-05 12:18:13

    doskonalym przykladem fuzji jest połaczenie in postu i allegro, wspolnymi siłami zawojowali polski rynek sprzedazy internetowej

    Odpowiedz
  • tut!frut! 2015-08-05 12:19:45

    czekam az w koncu w tym kraju pojawi sie wiecej autorytetów takich jak R.Brzoska

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!