Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

E.Leclerc: mniejsza sprzedaż napojów roślinnych, większa produktów marek własnych

  • Autor: oprac. OW
  • Data: 06-09-2022, 12:23
Polacy coraz chętniej sięgają po towary marek własnych. W czerwcu br. ich udział w rynku był największy w historii i wyniósł 21,1% - informuje Nielsen.
E.Leclerc: mniejsza sprzedaż napojów roślinnych, większa produktów marek własnych
E.Leclerc: konsumenci coraz częściej wybierają produkty marek własnych, fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zmiany w postawach konsumentów

Ostatnie dwa lata przyniosły dużo zmian w postawach klientów. Zdaniem NielsenIQ już pandemia podzieliła Polaków na dwa typy kupujących, których postawy wyraźnie kształtuje sytuacja finansowa. Obecnie polaryzacja ta pogłębiana jest przez wzrost inflacji. Według najnowszych szacunków Głównego Urzędu Statystycznego w sierpniu 2022 wyniosła ona 16,1% rok do roku. 

Jedną ze zmian jest wzrost sprzedaży marek własnych. Według badania NielsenIQ w Polsce rosła ona w ostatnim roku wyraźnie szybciej (o 10,7%), niż produktów markowych (7,8%). Jak podaje agencja, wartość rynku marek własnych w Polsce w okresie od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. wyniosła 39,95 mld zł. Rok wcześniej, w analogicznym okresie było to  36,09 mld zł. 

Dalsza część artykułu (82%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!